A Duna-Dráva Cement Kft. új csomagolással és korszerű dizájnnal vezeti be alacsony CO₂-kibocsátású cementtermékeit. A zsákos csomagolás nemcsak praktikus megoldás, hanem a környezettudatos szemléletformálás fontos eszköze is.
A színek és grafikai elemek nem csupán díszítőelemek
A klímaváltozás elleni küzdelemben a nehézipar szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése kulcsfontosságú. A cementiparban a hagyományos emissziócsökkentő módszerek mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az alacsony CO₂-kibocsátású cement- és betontermékek, valamint az úgynevezett CCUS (Carbon Capture, Utilization and Storage) technológiák.
A DDC új zsákos csomagolása tudatos dizájnnal segíti, hogy a fenntarthatósági üzenetek a partnerek és a vásárlók felé is egyértelműen megjelenjenek. A színek és grafikai elemek nem csupán díszítőelemek, hanem az iparági edukáció fontos eszközei is.
A vállalat célja, hogy anyavállalatának célkitűzéséhez igazodva 2030-ra cementre vetítve 400 kg/tonna CO₂-kibocsátást érjen el. Ennek érdekében a váci és beremendi gyárakban jelentős modernizáció történt, a fosszilis tüzelőanyagok felhasználását radikálisan visszaszorították. A csomagolás megújítása szorosan kapcsolódik az evoBuild termékcsaládhoz, amelynek minden eleme legalább 30 százalékkal kisebb kibocsátással készül a hagyományos cementtermékekhez képest. A zsákos csomagolás ezzel a termékek környezetbarát jellegét is kiemeli, erősítve a fenntarthatósági üzeneteket.
A cementipar zöld átállása nemcsak műszaki kérdés
„A beton a víz után a világ második leggyakrabban használt anyaga. Gyártóként fontos feladatunk, hogy formáljuk a felhasználók környezettudatosságát, miközben magas szakmai színvonalon és hosszú távon biztosítjuk a magyarországi termelést” – mondta Szilágyi Zsolt, a Duna-Dráva Cement Kft. elnök-vezérigazgatója. A csomagolás szerepe ebben kulcsfontosságú, hiszen a partnerek és a felhasználók elsőként ezzel találkoznak.
A cementipar zöld átállása nemcsak műszaki kérdés, hanem kommunikációs lehetőség is. A DDC új zsákos csomagolása példát mutat arra, hogyan válhat egy termék dizájnja a fenntarthatósági üzenetek hordozójává, amely hosszú távon formálja az iparág szemléletét. A technológiai fejlesztések és a vizuális kommunikáció együttesen segíthetik elő a kibocsátáscsökkentést és a szemléletváltást.
Szöveg és kép forrása: Duna-Dráva Cement Kft.
Transpack Tudástár – Fenntartható cementcsomagolás
A Duna-Dráva Cement Kft. megújult zsákos csomagolása nemcsak dizájnváltás, hanem fenntarthatósági üzenet is. Az új megjelenés az alacsony CO₂-kibocsátású evoBuild termékcsaládot támogatja, amely 30%-kal kisebb emisszióval készül. A színek és grafikai elemek tudatosan segítik a környezettudatos szemléletformálást. A vállalat célja 2030-ra tonnánként 400 kg CO₂-re csökkenteni a kibocsátást, a csomagolás pedig ennek a zöld átállásnak a kommunikációs eszközévé vált.