A periódusos rendszer 20. elemének a későbbiekben fontos szerep juthat az elektromos meghajtású rendszerek működtetésében.
Egy újonnan kifejlesztett, kalcium alapú anyag szoríthatja ki a lítiumot a jövő akkumulátoraiból. A váltásra azért is szükség lehet, mert a lítium előfordulásának eloszlása globális szinten egyenetlen (főleg Kínában és Latin-Amerikában összpontosul), és így a lelőhelyekben gazdag országoknak a világ maradék része kissé ki van szolgáltatva. Fontos szempont még, hogy az anyag kitermelése óriási környezeti pusztítással jár.
A kalciumból ezzel szemben világszerte mindenütt hatalmas készletek állnak rendelkezésre: a földkéregben ez a fém az ötödik leggyakoribb elem. A kihívás mostanáig az volt, hogy a kalciumot eddig nem sikerült hatékonyan felhasználni elektrolitokban, olvasható a Popular Mechanics cikkében, s a GyártásTrend fordításában. Az akkumulátorokban az elektrolitok teszik lehetővé az ionok vándorlását az elektródák (anód és katód) között.
A németországi Helmholtz Institute Ulm tudósai egy kalcium és egy fluor alapú vegyületet egymásnak eresztve egy újfajta kalciumsót hoztak létre. A szakemberek tanulmánya szerint ez az új elektrolit széles elektrokémiai ablakkal és jó kémiai stabilitással rendelkezik, ami kikövezheti az utat a nagy energiájú kalcium-akkumulátorok felé.
Habár az eredmények kecsegtetők, fontos leszögezni, hogy az elektrolit hatékonyságának maximalizálásához az összetételének finomhangolására még mindenképpen szükség lesz.