A Goodyear 13 év kihagyás után a FIA World Endurance Championship (WEC) négyórás silverstone-i versenyén tért vissza az endurance versenysporthoz, ahol a legújabb Goodyear Eagle abroncsokkal versenyző mindhárom csapat ígéretesen szerepelt.
Forrás: Goodyear
A Goodyear a 2019/2020-as bajnokság silverstone-i nyitófutamán mutatta be a nyolcfordulós WEC-szezon egyik legkeményebb, az LMP2-kategóriában induló csapatok számára, azok nagy leszorítóerejű prototípus autóihoz készült négy vadonatúj abroncsát. Az LMP2-es az egyetlen WEC-osztály, ahol nyílt küzdelem folyik a különböző abroncsok között, így tökéletes terep a Goodyear legújabb technológiájának megmérettetésére.
A gumiabroncs-háború pozitív hatással van a versenysebességre. Az élmezőnyben folyó harcban több mint három másodperccel jobb köridők születtek, mint 2018-ban, és mindhárom autón „A”, „C” és az intermediate gumiabroncsainkat váltogatták a verseny négy órája alatt. Nagy öröm, hogy ilyen kemény versenypályán térhettek vissza, ahol jó iramot diktáltak, és a jövőre nézve is sokat tanultak. Ez jó előjel a WEC-szezon hátralévő részére, nyilatkozta Ben Crawley, a Goodyear motorsportokért felelős igazgatója.
A WEC szabályai értelmében egy abroncsgyártó egy szezonban legfeljebb háromfajta száraz gumiabroncsot biztosíthat az egyes versenycsapatok számára. A hét versenypályán és összesen 12 ezer kilométeren végzett alapos tesztelés után a Goodyear választása első két abroncsára esett.
Forrás: Goodyear
Mike McGregor, a Goodyear versenyzéssel kapcsolatos értékesítésért, valamint a tesztelésért és pályán nyújtott támogatásért felelős vezető elmondta, hogy mivel a futamok hossza 4-től 24 óráig terjed, olyan termékcsalád megalkotása volt a cél, amely sokoldalúságának és teljesítőképességének köszönhetően megbirkózik a változó hőmérséklettel és a kiállások közötti távokkal, valamint a legkülönfélébb vezetési stílusok igényeit is kielégíti.
A silverstone-i futam eredménytáblája itt, videós összefoglalója itt tekinthető meg.