fbpx

Otthoni munkavégzést segítő platformok

Írta: Csomor Zsolt - 2020 március 27.

Az IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért tematikus gyűjtést tett közzé azokról a platformokról, online szolgáltatásokról, amelyek megkönnyítik az együttműködést távmunka esetén.

A kialakult krízishelyzetben előtérbe került a távmunka, amihez számos, akár díjmentesen is használható digitális eszköz áll rendelkezésre. Ezek a lehetőségek többféle módon is segíthetik a cégeket – például a munkatársakkal és ügyfelekkel való kapcsolattartásban – a munkavégzéshez szükséges dokumentumok és tervek megosztásában és közös szerkesztésében, vagy a munkafeladatok kiosztásában és nyomon követesében, tágabb értelemben a céges feladatok online elintézésében.

Az egyik legfontosabb terület a kommunikáció, ami vállalaton belül vagy a külvilág felé is történhet két ember vagy akár csoportok között is. A ma már hagyományosnak tekinthető email mellett vagy helyett megjelentek a különböző, úgynevezett azonnali rendszerek is. Ezeken keresztül a szöveges üzenetek mellett bonyolíthatunk hang- és videóhívásokat is. Ezen eszközök nagy része mobiltelefonról is elérhető, ezért azok is használhatják, akiknek nincs asztali számítógépük vagy épp úton vannak.

A hétköznapok leggyakrabban használt eszközei – például a Facebook és a Messenger – mellett a vállalatok céljaihoz jobban alkalmazkodó eszközök közül a Slack elsősorban a szöveges és automatizált csoportkommunikációban erős, a Hangouts és a Teams egyik fő erőssége a videóértekezletek megtartása, míg például a Webex vagy a Zoom nagyobb létszámú videokonferenciák vagy akár tanfolyamok megtartására is jó választás.

A munkánk másik nagy része a csoportosan végzett összetettebb munkák, a projektek részfeladatainak, munkafázisainak munkatársak közötti szétosztása, ezekhez határidők szabása és nyomon követésére. Az ezekhez tartozó eszközöket gyűjtötte össze az IVSZ, a Projektmenedzsment és a Csoportmunka kategóriákban.

Az értékesítés, valamint az ügyfelekkel való kapcsolattartás folyamatát, az ügyfelekkel történő részben automatizált kommunikációt is több eszköz támogatja. Az előbbire példa a miniCRM, utóbbira pedig a Talk-A-Bot.

A Dokumentumtár kategóriában felsorolt alkalmazások lehetővé teszik, hogy céges dokumentumainkat biztonságosan tároljuk egy távoli kiszolgálón, ahonnan azután az arra jogosult munkatársak elérhetik és szerkeszthetik. Ezáltal az is elkerülhető, hogy az emailben keringő dokumentumok különböző verziói okozzanak plusz munkát.