Rekordmértékben, 50 százalékkal haladta meg a Rail Cargo Hungaria (RCH) Olaszországba irányuló gabonaforgalma 2020. év első 5 hónapjában a megelőző év azonos időszakának volumenét. A magyar vasúti gabonafuvarozás piacvezető vállalata tovább javította üzemeltetésének hatékonyságát, amelytől az idei naptári évben forgalmának további jelentős növekedését várja.
Kép forrása: Goodyear
Az 1 millió tonnát is átlépheti az idei volumen
A Rail Cargo Hungaria 2019-ben mintegy 850 ezer tonna szemes terményt fuvarozott Nyugat- és Dél-Európába. A megrendelők eddigi jelzései alapján az idei volumen túllépheti az 1 millió tonnát. A legfontosabb célországok Olaszország, Németország, Hollandia és Görögország. A társaság az év második felében hetente akár 25, egyenként átlagosan 25 kocsiból álló exportszerelvényt indít a magyar silókból és rakodóhelyekről.
A forgalomnövekedés az év első 5 hónapjában rendkívül intenzív volt. Ebben szerepet játszott a koronavírus-járvány következtében kialakult különleges helyzet is, ami akadályozta a közúti fuvarozást.
Akár 2200 tonna gabona szerelvényenként
A javuló teljesítményhez hozzájárultak a Rail Cargo Hungaria újabb, a fuvarozás feltételeinek javítása érdekében hozott hatékonyságnövelő intézkedései. A gabonavonatok nagyobb részét a társaság flottájához érkezett Vectron mozdonyok juttatják el rendeltetési helyükre. A nagyteljesítményű vontatójárművek lehetővé teszik 2200 tonna terheltségű szerelvény fuvarozását, ami kedvezően hatott a fajlagos fuvardíjakra is.
A költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők csökkentésével is sikerült javítani. A kaposvári Cargill Takarmány Zrt. a rakodás meggyorsítása érdekében egy új beruházással növelte silókapacitását. A dél-dunántúli régió és Olaszország közötti zökkenőmentes közlekedés elősegítése érdekében a társaság gyorsította a határátmenet folyamatát: mozdonycsere nélkül, az RCC – Croatia mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat.
100 százalékos kihasználtság
Az RCH dedikált határállomási koordinátor feladatkört alakított ki a szerelvények áthaladásának megkönnyítésére, az ezzel kapcsolatos informatikai és irányítási támogatást külön szakértő nyújtja Pécsről.
A harmadával csökkent fordulóidő hozzájárult ahhoz is, hogy a Rail Cargo Hungaria 750 dedikált gabonakocsiból álló flottája 100 százalékos kihasználtsággal képes ellátni a megnövekedett feladatokat.
Az RCH felkészülten várja a hamarosan kezdődő aratás után jelentkező újabb igényeket. Az összes magyar gabona- és olajosmag-exportból az RCH 12 százalékkal részesedik, amely kiemelkedő teljesítmény, mivel az összes export mindössze 20 százaléka bonyolódik vasúton.