fbpx

Változások a raklappiacon

Írta: Transpack - Hirdetés - 2021 május 31.

A MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft. raklapellenőrző divízióvezetője, Járik Tamás számolt be a jelenlegi magyar EUR raklap helyzetről, a divízió munkájáról, valamint a raklappiac változásairól.

 

raklap MÁV-REC Kft.

 

A rakodólapok és a gitterboxok szabványai is változnak

A MÁV-REC Kft. az év első negyedében névváltozáson esett át. A Kft. vezetősége azért döntött a változtatás mellett, mivel a vasúti szolgáltatások, köztük az UIC/EUR raklapok országos felügyelete is jelentősebb szerepet kaptak az elmúlt időszakban a cég életében.

A cég így már új névvel (MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft.) jelentkezett be az áprilisban tartott Egyesült Európai Tagvasutak raklapos munkacsoportjának ülésére. Az ülésen nagy szerepet kapott az egységes csererendszer, valamint a rakodólap-felhasználók még professzionálisabb kiszolgálása.

 

Jánk Tamás MÁV-REC Kft. vezetője
Járik Tamás, a MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft. vezetője

 

A rakodólapok, valamint a gitterboxok szabványai is változnak a közeljövőben, így a munkacsoport a változtatások kérdéseiben szavazott. Szerkezeti és méreti változások nem történnek se a raklapoknál se a bokszpalettáknál – helyette formai és melléklet módosításokat eszközölt a szabványban a munkacsoport. Az európai ellenőrzőszervezetek beszámoltak az elmúlt fél év eseményeiről is: többek közt arról, hogy a legtöbb országban súlyos fa alapanyag hiány lépett fel.

„Ezt Magyarországon mi is érezzük, mivel a szomszédos országokból az üzemek sajnos nem kapnak elegendő fát. A szög árát idén már három alkalommal emelték – ez összesen 35%-ot jelentett. Még ebben az évben várható, hogy a faüzemek több hullámban kénytelenek megint emelni termékeik árán” – mondta el a téma kapcsán Járik Tamás.

„2021-ben a felhasználók körében megnőtt az EUR rakodólapok iránti igény, így mind a javítási mind a gyártási darabszámok az előző év azonos idejéhez képest 10 %-os emelkedést mutattak. A felhasználóknál is elkezdtük az oktatásokat, több multinacionális vállalatnál tartottuk meg ingyenes képzéseinket. Az átoltottság miatt ezeket csak május elején tudtuk elkezdeni, de év végéig folytatjuk, melyek továbbra is ingyenesek maradnak” – emelte ki a vezető.

 

Szó esett a magyar raklappiacon megjelenő hamisítványokról is: „A NAV-val több egyeztetésen vagyunk túl, mivel az unión kívüli országokból sok esetben védjegyhamisított raklapok érkeznek. Egyelőre Magyarország tranzitországnak minősül e tekintetben, de idő kérdése, hogy a 3. országokból érkező hamisítványok megjelenjenek a magyar raklappiacon is” – tette hozzá a szakember.

 

 

MÁV REC Kft. logó