Az AB InBev állítása szerint a világ legkönnyebb hosszú nyakú sörösüvegét fejlesztette ki kereskedelmi célú gyártásra. A feladat során kihívást jelentett a táguló gáz miatti növekvő belső nyomás, valamint a palackokra nagy ütőerőt kifejtő töltővezetékek.
Környezetvédelmi szempontból sem elhanyagolható innováció
Az AB InBev sörfőzdének – olyan márkatulajdonosoknak, mint a Budweiser, a Stella Artois, a Corona, a Beck’s és a Leffe – sikerült a szokásos hosszú nyakú sörösüveg súlyát 180 grammról 150 grammra csökkenteni. Ezzel állítólag palackonként 17%-kal csökkent azok szén-dioxid-kibocsátása – olvasható a Packaging Europe hírei között.
Kép forrása: AB InBev
„Palackjaink könnyebbé tétele hosszú évek óta prioritás az AB InBev-nél. Ez az új, könnyebb palack fontos környezeti és technológiai áttörést jelent, lehetővé téve számunkra az üvegpalack karbonlábnyomának csökkentését – magyarázza Frederik De Graaf, a csomagolástechnikai fejlesztés az AB InBevnél.
A siker a külső partnereikkel folytatott intenzív együttműködés gyümölcse, megosztva az ismereteiket. Együtt dolgoztak az új üvegbevonatokon, az új üvegforma bevonatokon és az üveg megerősítésére átalakított korszerű technológián is.
A palack súlyának csökkentésekor kihívás volt például, hogy a sör szénsavas ital lévén, és bizonyos hőfeltételek mellett a táguló gáz miatt belső nyomás is kialakulhat. Figyelembe kellett venni továbbá a palackokra nagy ütőerőt kiváltó töltővezetékek sebességét is. Végül a legkorszerűbb berendezések, a képzett üzemeltetők és a folyamatfejlesztések kombinációja segítette az újítás megvalósulását.
Mint minden új csomagolási innováció, a könnyített palack is átfogó tesztelésen esik át, mielőtt piacra kerülhet.
Összeállította: Csomor Zsolt