A hazai logisztika piacvesztése: ez kell a fordulathoz

Írta: Kohout Zoltán - 2021 szeptember 28.

Az utóbbi harminc évben kiszorultak a magyar tulajdonú logisztikai vállalkozások a piacról, a harminc legnagyobb cég között csak néhány magyar maradt. Döntően nemzetközi társaságok vették át az irányítást, rengeteg magyar céget felvásároltak.

A nyugati ipar betelepülésével a nyugati logisztikai vállalatok is megérkeztek Magyarországra – figyelmeztet Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője, ami multinacionális cégeknél vitt karrierjét hagyta hátra családi cégük érdekében. A fiatal menedzser a Mandinernek azt nyilatkozta: amikor egy nagy nemzetközi iparvállalat hozza magával a nyugat-európai logisztikai társaságát, akkor a magasabb hozzáadott értékű és eredménytartalmú tevékenységek a nemzetközi vállalatoknál koncentrálódnak.

Egy kisebb piaci erővel bíró magyar cég onnantól csak a legalsó szintű munkába tud alvállalkozóként bekapcsolódni, így azonban a növekedési potenciálja korlátozott lesz. Fülöp Szabolcs szerint fordulatot az hozna, ha a magyar kkv-szektornak a jelenleginél erősebb derékhada lenne. Ennek érdekében a gazdaságpolitika előírhatná, hogy bizonyos betelepülő cégek valamilyen minimumarányban magyar beszállítókkal dolgozzanak.

 

konténer, kamion