fbpx

Éves jelentés: 183 ezer tonna légiáru

Írta: Barna Ferenc - 2022 január 25.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2021-es évben 183 ezer tonna légi áru fordult meg a 4,6 millió utas mellett – áll a repülőteret üzemeltető Budapest Airport tájékoztatójában.

Ferihegy
A légiáru mennyisége csúcsot döntött (Fotó: Budapest Airport)

 

A koronavírus-járvány jelentős hatással van a forgalomra

2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt.

Kitértek arra, hogy európai viszonylatban a teljes 2021-es évről elmondható, hogy folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai. Az átoltottság növekedésével az utazási kedv és egyben a lehetőség is visszatért, hiszen az országok többsége a koronavírus elleni oltással rendelkezőknek szabad mozgást tesz lehetővé.

Ennek ellenére a pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el, azonban az elmúlt néhány hónapot figyelembe véve, már a járvány előtti szint felét is meghaladta.

 

A legforgalmasabb útvonalak London, Amszterdam és Párizs

A 2020-as évhez képest tavaly 20 százalékkal több, 4 622 882 utas, és 36 százalékkal több, 183 362 tonna légi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

2021-ben a legforgalmasabb utasforgalmi időszak november volt mintegy 730 000 utassal, míg a legkevesebb, 54 407 utast februárban regisztráltak a repülőtéren.

A tavalyi év sikeresnek tekinthető, hiszen a járvány előtti városok 80 százalékát ismét be tudták kapcsolni járathálózatukba, és 18 új célállomást tettek Budapestről elérhetővé. A szakember abban bízik, hogy a célállomások még hiányzó 20 százalékát idén vissza tudják építeni.

 

Ferihegy
Logisztikai és elosztó központ lettünk – új szint a légi áruforgalom terén (Fotó: Budapest Airport)

 

A légi áruszállítás területén 2021 több szempontból is jelentős év volt:

  • Minden idők legerősebb éve volt árumennyiség szempontjából a tavalyi év, a Budapest Airport átlépte a 180 ezer tonnás cargo álomhatárt.
  • A jelentősebb áruforgalmat lebonyolító kelet-közép-európai repülőterek közül – 2019-hez viszonyítva – a budapesti repülőtér árumennyisége növekedett a legnagyobb mértékben, szorossá téve ezzel a versenyt a régióban vezető szerepet betöltő Béccsel és Münchennel is.
  • A Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom is új szinteket ért el, ezzel válhatott Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává.

 

Forrás: MTI

Összeállította: Barna Ferenc