A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2021-es évben 183 ezer tonna légi áru fordult meg a 4,6 millió utas mellett – áll a repülőteret üzemeltető Budapest Airport tájékoztatójában.
A koronavírus-járvány jelentős hatással van a forgalomra
2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt.
Kitértek arra, hogy európai viszonylatban a teljes 2021-es évről elmondható, hogy folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai. Az átoltottság növekedésével az utazási kedv és egyben a lehetőség is visszatért, hiszen az országok többsége a koronavírus elleni oltással rendelkezőknek szabad mozgást tesz lehetővé.
Ennek ellenére a pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el, azonban az elmúlt néhány hónapot figyelembe véve, már a járvány előtti szint felét is meghaladta.
A legforgalmasabb útvonalak London, Amszterdam és Párizs
A 2020-as évhez képest tavaly 20 százalékkal több, 4 622 882 utas, és 36 százalékkal több, 183 362 tonna légi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
2021-ben a legforgalmasabb utasforgalmi időszak november volt mintegy 730 000 utassal, míg a legkevesebb, 54 407 utast februárban regisztráltak a repülőtéren.
A tavalyi év sikeresnek tekinthető, hiszen a járvány előtti városok 80 százalékát ismét be tudták kapcsolni járathálózatukba, és 18 új célállomást tettek Budapestről elérhetővé. A szakember abban bízik, hogy a célállomások még hiányzó 20 százalékát idén vissza tudják építeni.
A légi áruszállítás területén 2021 több szempontból is jelentős év volt:
- Minden idők legerősebb éve volt árumennyiség szempontjából a tavalyi év, a Budapest Airport átlépte a 180 ezer tonnás cargo álomhatárt.
- A jelentősebb áruforgalmat lebonyolító kelet-közép-európai repülőterek közül – 2019-hez viszonyítva – a budapesti repülőtér árumennyisége növekedett a legnagyobb mértékben, szorossá téve ezzel a versenyt a régióban vezető szerepet betöltő Béccsel és Münchennel is.
- A Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom is új szinteket ért el, ezzel válhatott Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává.
Forrás: MTI
Összeállította: Barna Ferenc