A fenntarthatóságot szem előtt tartva, október 1-én eltűntek a Decathlon hazai üzleteinek polcairól a PET-palackba csomagolt termékek: az egyszer használatos műanyag csomagolású termékek kivezetésével az üzletlánc közel 300 millió forintos bevételről mond le éves szinten. A nem értékesített, közel 20 000 PET-palackos italt a Decathlon jótékonysági célra ajánlja fel.
A környezetnek nem fog hiányozni a rengeteg PET!
A Decathlon áruházak közül Magyarország boltjai a másodikak Európában, amik örökre megválnak a PET-palackoktól annak ellenére, hogy 2022 első félévében hozzávetőleg 400 ezer darab ilyen csomagolású italt értékesítettek az áruházakban. A márka folyamatosan törekszik a környezettudatos eljárások bevezetésére és az egyre fenntarthatóbb működésre, ennek részeként hozták a döntést, számolva a közel 300 millió forintos árbevétel-kieséssel is.
Október 1-től a palackok kizárólag újrahasznosított formában, például 100%-ban újrahasznosított poliészter alapanyagú ruházati cikkek formájában találhatók meg a Decathlon magyarországi üzleteiben. Az izotóniás italok por állagú kiszerelésben továbbra is elérhetők, így a termékről nem, csupán a csomagolás egy típusáról kell lemondani – olvasható a termekmix.hu oldalon.
„Az elhatározásunk a kezdetektől szilárd volt, ezért döntöttük úgy, hogy nem fokozatosan, hanem a lehető leghamarabb válunk meg ezektől a termékektől. A polcokról lekerült, bontatlan vizeket és italokat a Budapest Bike Maffia részére ajánlottuk fel” – mondta Herczeg Lilla, a Decathlon Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.