A Scania válasza az árufuvarozási kihívásokra

Írta: Csomor Zsolt - 2022 október 12.

A Scania a HAVI ellátási láncokra szakosodott üzletágával együttműködésben úttörő projektbe fogott, amelyben önvezető tehergépkocsi használatát vizsgálják. A pilot projekt végrehajtására normál közúti viszonyok között kerül sor. Célja, minél több ismeretet megtudni arról, hogy mennyire hatékony az elosztó központok közötti műveletekben az önvezető tehergépkocsikkal végzett árufuvarozás.

Idejében fel kell készülni!

A pilot projektben vizsgált önvezető tehergépkocsi a Södertälje és Jönköping közötti, nagyjából háromórás, 300 km-es utat fogja megtenni. Az útvonal a HAVI egyik hosszabb logisztikai folyamatának részét képezi, melynek első és utolsó szakaszában sofőr által vezetett járműveket használnak.

tehergépkocsi kamion ablaktörlő lapát
Képek forrása: Scania

A pilot az első lépés afelé, hogy miként használhatók hatékonyan az önvezető tehergépkocsik az elosztó központok közötti logisztikai folyamatokban. Továbbá a Scania és a HAVI számára lehetőséget biztosít annak felmérésére, hogy mennyire hatékony ez a technológia a műveleteik során – olvasható a Scania közleményében.

„Tisztában vagyunk vele, hogy a szállítási rendszer változások elé néz az elkövetkező években, az iparágat pedig kihívások elé állítja a sofőrhiány, valamint az árrések csökkenése. Ezért az önvezető technológia felé történő átalakulást már most el kell kezdeni” – mondja Robert Melin Mori, a Scania projektvezetője, aki ezt a kezdeményezést is irányítja.

tehergépkocsi kamion autópálya fa bokor

„Ez egy olyan autonóm szállítási megoldás, melynek keretében valós üzemi körülmények között, harmadik fél részére szállítunk árut. Ilyet eddig Európában még senki nem végzett” – nyilatkozza Peter Hafmar, a Scania autonóm megoldásokra szakosodott üzletágának vezetője.

Összeállította: Csomor Zsolt