Két-háromhetente bejárja az egész magyar sajtót az egyre súlyosabb sofőrhiány témája.
Maholnap előfordulhat, hogy már a szemételszállítás is problémás lesz: vidéki álláshirdetésekből az derül ki, hogy már 450 ezer nettóért sem könnyű gépjárművezetőt szerezni. Ugyancsak akadozni kezdhet a fő- és nagyvárosi személyszállítás, ha nem lesz, aki 430 ezer nettóért elmenne buszvezetőnek.
És természetesen ott az egész ország gazdaságát kiszolgáló árufuvarozás: a belépő fizetések is havi nettó 480 és 530 ezer körül alakulnak, míg nemzetközi viszonylatokra 650-800 ezer forintos nettó bért kínálnak a logisztikai cégek. Mindennek ellenére tavaly is 40% volt a betöltetlen állások aránya a fuvarosoknál. Ennek egyik fő oka immár nem is a pénz, hanem a munkakörülmények: a sofőrök leterheltsége, a sok távollét mentálisan és fizikailag is komoly teher.
Kohout Zoltán