Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Meghosszabbította szerződését a Zott és a Liegl&Dachser
Az eddigi eredményes együttműködésnek köszönhetően a Zott és a Liegl&Dachser további hosszú távú partnerségben állapodtak meg.
-
Robotok segítik majd a raktározást
Új logisztikai központot kapnak a szentesi zöldségtermelők.
-
Ez a robot olyan finom munkára képes, akár az emberi kéz
Egy új raktári robot képes érzékelni az érintés erejét – ezzel új szintre emeli az ember–gép együttműködést.
-
Merre változnak az üzemanyagárak?
Az utóbbi időben tapasztalható, folyamatos csökkenés, majd emelkedés után, e hét kedden nem változnak az üzemanyagárak.
-
Egységesen változnak az üzemanyagárak
Ismét lejtőnek indultak az üzemanyagárak. Ezúttal azonos mértékben csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.