Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
A világjárvány sem állította meg a DAF sikerét hazánkban
A DAF a nehézkategóriában tavaly 822 új gépkocsi átadásával 27,9 százalékos piaci részesedést elérve megőrizte az immár 12 éve elfoglalt első helyét.
-
Robotika szakkör általános iskolák számára
A programra közel 50 általános iskola jelentkezett, a szakkörön az 5 kisorsolt vehet részt.
-
Új technológia forradalmasíthatja a vasúti árufuvarozást
Az automata központi ütközéstechnológia bevezetése megteremtheti a vasúti árufuvarozás automatizálásának előfeltételét.
-
Egyedi élmény, mintha Botticelli festette volna
A tavasz nyüzsgése adja el az egyedi, fűszeres ízvilágú szörpöt.
-
Expresszel utazik a magyar export Kínába
Erősíti a vasúti logisztikát a Rail Cargo: expressz exportvonatjárat indul Kínába.