Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
A STOMMPY ütközésvédelmi rendszerének előnyei
A STOMMPY rugalmas ütközésvédelmi rendszerei kiváló biztonságot, gyors és költséghatékony karbantartást nyújtanak.
-
Segít a sofőrhiány kezelésében, meg is vette a német cég
A logisztikai szegmens egyik legnagyobb globális szoftver-szolgáltatója felvásárolja a magyar Nexogent.
-
Korlátozzák a teherforgalmat Tokaj környékén
Életbe léptek pénteken a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Tokaj környékén a teherforgalmat kezelő, a helyi lakosság életkörülményeit javító forgalmi változások.
-
Kikötői robbanás volt az utolsó döfés
A katasztrófa nem okozta, de lényegében feltette a pontot az ország mély gazdasági válságára.
-
Logisztikai szövetség: az e-útdíj miatt versenyképesebb lett a belföldi kombinált szállítás
Az e-útdíj bevezetésének hatására egyes viszonylatokban sokkal kedvezőbb áron lehet árut szállítani a vasút és a közút kombinációjával (multimodális szállítással).