Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Erősebb, mint gondolná
A piacon egyedülálló, költséghatékony raklapmegoldást kínál a DS Smith
-
Új logisztikai központ Pécset és Dunaharasztiban
Jövedéki termékek tárolására és kezelésére is alkalmas, köszönhető az adó- és vámraktári engedélyeknek.
-
Új tanulmányjármű a Scaniától
Az NXT a következő szintre emeli a városi közlekedést.
-
A COMBILIFT bejelenti 40 millió euró értékű beruházását az új gyártóüzemébe
A következő két év folyamán a COMBILIFT 40 millió eurót fektet új gyártóüzem létrehozásába, mely további 200 munkahelyet teremt a következő öt évben. Ezt An…
-
Az újrahasznosított és szűz rostok kéz a kézben járnak
Nem lehet kizárólag újrahasznosított anyagból kartont készíteni. Mindig szükséges elsődleges rost hozzáadása is.