Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Növekedés kis defekttel – javult a BMI
A jelentősebb drágulást mutató szegmensek egyes élelmiszerek mellett a sárgaréz és vas termékkörökhöz köthetők.
-
Egy elektromos jármű is lehet szexi?
A jövő az elektromosságé; most megismerhetjük, merre vezet az e mobilitás útja a Scania szemszögéből.
-
Árumozgató és raktározási robottargonca-rendszer
A raktározás teljes spektrumában alkalmazható, támogatott innováció a vállalati logisztika versenyképességet növeli.
-
AZ FM LOGISTIC 10. ÉVFORDULÓJÁT ÜNNEPLI KÍNÁBAN
Az FM Logistic június 8-án a Shanghai-I Roosevelt Házban ünnepelte ezt a történelmi évfordulót több mint 50 ügyfél társaságában, melyek között volt az Auchan, a…
-
Csomagolás: kettős kinevezés, ambiciózus célok a DS Smith-nél
Csomagolás: innováció, környezettudatosság, vevőközpontúság és hatékonyság a csomagolóipari cégnél