Habár a csomagolás világa folyamatosan változik, új innovációk jelennek meg, de az iparágnak olyan aspektusai is léteznek, amelyek sokkal lassabban változnak – a csomagolástervezés során természetesen ezt is figyelembe kell venni. Közel két évtizede jelent meg a YouTube-on, amikor is videón láthatjuk, amint valaki kicsomagol egy terméket.
Az e-kereskedelem ismét fókuszba állította
A kicsomagolás élménye (unboxing jelenség) is azok közé tartozik, amelyek kevésbé változnak. Közel két évtizede jelent meg a YouTube-on, amikor is videón láthatjuk, amint valaki kicsomagol egy terméket. Egyszerű folyamatnak tűnik, ám részben ez forradalmasította a csomagolási ipart. A vállalatok jelentős beruházásokat eszközöltek a tervezésbe, hogy még vonzóbbá tegyék a kibontási folyamatot.
Az unboxing népszerűsége ugyan csökkent a 2015-ös csúcspont óta, a videók továbbra is népszerűek. Fiatal tartalomkészítők, mint Ryan Kaji több mint 100 millió feliratkozóval, valamint számos vállalattal kötött jövedelmező szerződéssel rendelkeznek.
Napjainkban, az e-kereskedelem növekedésével az unboxing élmény ismét fontos szemponttá vált a vállalatok számára, akik nemcsak tervezési tehetségüket szeretnék bemutatni, hanem fenntarthatósági hitelességüket is – olvasható a TWO SIDES oldalán és a Print&Packtech fordításában.
A csomagolás belső oldalának nyomtatása egyre népszerűbb, ami megkettőzi a márkák számára rendelkezésre álló teret az unboxing élmény fokozására és a márkaértékek, valamint üzenetek megerősítésére. A digitális nyomtatási technológia fejlődése lehetővé tette az utolsó pillanatban történő tervezési változtatásokat, amelyek gyorsabban és költséghatékonyabban kivitelezhetők.
Egy másik trend a csomagolóanyagokhoz hozzáadott hanghatás, ami növeli az unboxing élményt. Több márka is kísérletezik olyan anyagokkal, mint a glassine, ami 100%-ban rostalapú anyag, és a viaszos papírra hasonlít. A csomagolás kibontásakor a glassine ropogó, recsegő hangot kelt, ami egyes vásárlók szerint olyan, mint amikor karácsonykor a csomagok között turkálnak.
És persze a fenntarthatóság az egyik fő tényező, amit a fogyasztók keresnek a csomagolásokban. A tanúsított papíralapú csomagolás használatával a márkák környezeti elkötelezettségüket demonstrálják ügyfeleik felé.