A divatcikkek értékesítésére használt csomagolás döntő szerepet játszik a termékvédelemben, a márkaidentitásban és a vásárlói élményben. A divatmárkák számára ezért is nagyon fontos, hogy a vásárló ugyanazt kapja kézbe otthon, amit a képernyőn látványban látott.
A Smurfit Kappa csomagolási lehetőségeket kínál a TikTok-on árukat értékesítő vállalkozások számára. A COVID alatt a TikTok gyorsan terjeszkedett, és felajánlotta a vezető márka tulajdonosoknak a platformot hogy értékesítsék rajta keresztül ruházati, háztartási cikkeiket és élelmiszer ipari termékeiket. A divatmárkák a TikTok Shop használják ki ruhák értékesítésére úgy, hogy üzleteiket közvetlenül az alkalmazásba integrálják. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy zökkenőmentesen böngésszenek és vásároljanak termékeket úgy, hogy a videótartalom és az influencer együttműködések egymást erősítve és kiegészítve éljenek meg. Az online értékesítés egyik fő kihívása a célnak megfelelő csomagolás megtalálása. A csomagolás felé két legfontosabb elvárás, hogy védje meg a terméket ill. márka identitást közvetítsen, erősítve a vásárlói elköteleződést az adott termék iránt. Ha ezt a két elvárást sikerül teljesíteni, akkor ezek kombinációja olyan előnyökkel büszkélkedhet, mint például a vásárlói élmény és a márkaismertség fokozása, amivel növelhető annak valószínűsége, hogy az ügyfelek képeket és pozitív tartalmakat tesznek közzé közösségi médiájukon. Ez viszont pozitív visszacsatolásként erősíti a többi vásárlóban a márka jó hírnevét. A közösségi média egyébként is az élmények megosztásáról szól, és ebben a csomagolás mint közvetítő kulcsszerepet játszik.
A Smurfit Kappa ezen felül rugalmas, könnyen csomagolható és fenntartható csomagolásokat tervez. Fontos szempont még az is, hogy az ügyfelek a közösségi médiában való megosztáshoz méltó kicsomagolási élményt kapjanak.
A TikTok algoritmusa releváns tartalmat hirdet a potenciális vásárlók számára, javítva a láthatóságot, és növelve az eladásokat. Ezt a divatmárkák hatékonyan használják. Sok márka hatékonyan használja a TikTok Shopot, hogy kapcsolatba lépjen a trendtudatos közönséggel. A márkák dinamikusan és interaktív módon mutatják be a termékeket, ami azért fontos, mert az emberek 87%-a közösségi platformokat használ a vásárlási döntés meghozatalakor.
Az okostelefon vásárlásnál 55% a közösségi médiában látott vélemények alapján dönt arról, hogy mit vegyen. A fogyasztók 94%-a szerint az adott márka felelőssége, hogy olyan terméket hozzon létre, amely nem környezetszennyező, 61% pedig úgy gondolja, hogy nem kell a fenntarthatóságra gondolnia vásárlás közben.
A környezetbarát és esztétikus csomagolás előtérbe helyezésével a divatmárkák ettől függetlenül emelhetik imázsukat, és erősíthetik a vásárlók hűségét.
A mai fogyasztók, különösen a fiatalabbak, környezettudatosabbak. Előnyben részesítik azokat a márkákat, amelyek elkötelezettséget mutatnak a fenntarthatóság iránt. A Dryrobe időjárásálló ruházati márka jó példát mutat, mivel a vállalat képes volt „megtalálni a tökéletes egyensúlyt” a környezetbarát csomagolás és a maradandó kicsomagolási élmény között. A kicsomagoló videók száma az elmúlt években több mint 25 milliárdra nőtt, és a kicsomagoló videókat megtekintők 62%-a részletezte, hogy ezeket használják a vásárlási döntéseik meghozatalára.
Forrás: packaginginsights.com
A témában ez a cikkünk is érdekelheti: Felértékelődött a kicsomagolás élménye