Gondoljon egy italmárkára. Mi jut az eszébe? Valószínűleg az hogy dobozban érkezik. Függetlenül attól, hogy merész grafikával vagy letisztult és modern dizájnnal esetleg vékonyabb formával rendelkezik, egy dolog biztos: hasonló henger alakú fém dobozban van, mint más márkák, amelyek a polcon és a hűtőszekrényben versenyeznek egymással a figyelmünkért.
Szóval ami fontos az az hogy ami valamikor újszerű volt, mára normává vált. Mi az a régi forma ami újra hasznosítható és régen mindenütt ott volt a válasz az üveg. Bár megoldásként klasszikus, a csomagolást minden eddiginél messzebbre viszi – és mindezt úgy teszi, hogy minden márkának lehetőséget kínál arra, hogy megváltoztassa történetét, és értelmesebb kapcsolatot alakítson ki a fogyasztókkal. Íme öt kulcsfontosságú összetevő, amelyek az üveget kiemelkedővé teszik – akár a polcon, akár a fogyasztók fejében, akár egy márka jövője szempontjából. Amikor a tervezésről van szó, az üveg alkalmas arra, amire a dobozok nem. Néhány hagyományos modell helyett az üveg végtelen tervezési lehetőségeket és iterációkat kínál, amelyek kitágítják a design lehetőségeit. Ez a rugalmasság és a csomagolás koncepciók sokfélesége lehetővé teszi a márkák számára, hogy megtalálják a módját, hogy a polcon értelmesebb módon lépjenek kapcsolatba a fogyasztókkal. A forma, a méret, a szín és a dombornyomás alapján az üveg bizonyítottan több érzelmi kapcsolatot hoz létre a márkaelemek kialakításával mint a fémdoboz.
Az üveg növeli a márka bevételeit. Nemrégiben készült egy tanulmány amely azt jelzi, hogy az üveget kedvelő fogyasztók bizonyítottan többet költenek vásárlásra. A szénsavas víz kategóriájában azok a fogyasztók akik olyan terméket vásárolnak ami üveges kiszerelésű kétszer annyit vásárolnak mint azok, akik dobozos termékhez jutnak csak hozzá. Az üveget prémium opciónak tekintik. A legtöbb vásárló frissítőbb és felkapottabb lehetőségként említi. Ez az egyik oka annak, hogy minden vásárlói szegmensben jelentős érdeklődés mutatkozik a márkás üvegpalackok iránt. Valójában a dobozt vagy csak műanyagot vásárlók csaknem harmada azt mondja, hogy szívesen vásárolna üveget, ha a preferált márkája kínálná azt.
Az üveg a fenntarthatóság bajnoka! A 4 egyszerű összetevőből – homokból, szódabikarbónából, mészkőből és újrahasznosított üvegből – készült üveg egyértelműen fenntartható választás a csomagoláshoz. És mivel korlátlanul újrahasznosítható (minőségromlás nélkül), az újrahasznosított palackok akár 30 nap alatt a hulladékgyűjtőből a polcra kerülhetnek. A fenntartható nyilatkozatot kívánó márkák ezt úgy teszik, hogy áttérnek az üvegre. Ha ízről van szó, az üveg egyszerűen nyer. Szagtalan és íztelen. Tiszta és természetes alapanyagokból készül. És gyakorlatilag inert – ami azt jelenti, hogy nem lép kölcsönhatásba az általa védett termékkel. Ha egy termék ízének sértetlenségéről van szó, nincs összehasonlítás. Az üvegcsomagolás iránti kereslet és érdeklődés az olyan funkcionális italoktól, mint a probiotikumok és vitaminok, az RTD koktélokig terjed. Ha egy márka javítani kívánja megítélését és növelni kívánja az eladásokat a folyamat során, a választás egyértelmű – a választás az üveg.
Forrás: https://www.packagingdive.com/spons/making-the-meaningful-move-to-glass/722603/