A Google bejelentette, hogy a tervezettnél hamarabb elérte 2025-re kitűzött célját, hogy minden hardveréhez – Pixel, Fitbit és Nest eszközökhöz – műanyagmentes csomagolás kerüljön. A fogyasztók a rostos csomagolások egy részét azért dobják ki, mert az hasonlít a műanyagra, ellenben a tesztek azt mutatják, hogy sokan viszont felismerik, ha a papír újrahasznosítható. Egy keddi bejelentés szerint a Google teljesítette 2025-re kitűzött célját, hogy az újonnan piacra dobott számítástechnikai eszközök (pl. telefonok és kiegészítők) teljes csomagolását – beleértve a Pixel, Fitbit és Nest eszközöket is – műanyagmentessé tegye. 2020 októberében tűzte ki ezt a célt, amikor a termékcsomagolásainak 94%-a már műanyagmentes volt.
Ma a csomagolásokat olyan papírból készítik, melyek háromszor erősebbek és 70%-kal nyújthatóbbak, mint a korábban használt anyag. Ezt az új papírt a Veritiv és a Shandong Kaili Specialty Paper Co.-val együttműködve fejlesztették ki.
A bejelentést a technológiai óriás 2024-es fenntarthatósági jelentésének múlt hónapban történő közzététele tartalmazta. A jelentés szerint a 2023-ban piacra dobott és gyártott új Google-termékek csomagolása 99%-ban műanyagmentes volt. Szintén októberben bemutatták a Pixel 8 és Pixel 8 Pro telefonokat, amelyek teljesen műanyagmentes csomagolást kaptak. A eszközök csomagolásához használt új papír könnyebb, mint a korábbi csomagolásban használt anyagok, így a vállalat csökkenteni tudta a szállítás energia szükségletét is. Az eszközöket tartó belső csomagolás új öntött szálas anyagból készül, amely részben újrahasznosított újságból származik.
A Google úgy döntött, hogy a beszállítóján keresztül elérhetővé teszi ezt a papírt mindenki számára, aki érdeklődik a használat iránt – közölte a cég szóvivője. A technológiai vállalat azt reméli, hogy inspirációt ad másoknak a fenntarthatóbb csomagolási megoldásokra való átállásra.
Ezen kívül a dobozokon mostantól egy lehúzható zárócímke is található, amelyen könnyen látható, ha valaki manipulálta a terméket. Ez a funkció az előző tépőcsík továbbfejlesztése, de annál elegánsabb megoldás. A címke két réteg Kaili Glory papírból és két réteg ragasztóból áll.
A hamisítás megelőzése és a jobb fogyasztói élmény volt a tervezési cél. Az új, bevonat nélküli anyagokat azért fejlesztették ki, hogy megkönnyítsék a csomagolások válogatás nélküli újrahasznosítását.Az általános tervezési és design feladatok magas szintű megoldása legalább olyan fontos mint a környezetbarát anyaghasználat ahhoz hogy a fogyasztók a megfelelő lépéseket az újrahasznosítás irányába. Belső kutatásaik azt mutatják, hogy a csomagolás megjelenése és érzete befolyásolja, azt hogy a fogyasztók hajlandóak-e arra hogy a szétválogatással bíbelődjenek azért hogy lehetővé váljon a csomagolás újrahasznosítása. Ezért az új csomagolások sokkal inkább tünnek mind textúrájukban mind felületükben újrahasznosítottnak mint a régebbiek. Egyes rost alapú anyagok kifinomult textúrájuk miatt a műanyagra hasonlítanak, és néha tévedésből rosszul válogatják őket a műanyag hulladékok közé. Júniusban a Google kiadta műanyagmentes csomagolástervezési útmutatóját, amely nyílt forrásként szolgált, hogy felgyorsítsa a fenntarthatósággal kapcsolatos lépéseket az egyes iparágakban. Az útmutató részletesen tárgyalja a műanyag szálas alternatívákat, beleértve az öntött szálakat és a hullámpapírt.
Legutóbbi fenntarthatósági jelentésében a technológiai vállalat leírta a műanyagmentes csomagolás megvalósításának kihívásait. Megállapította, hogy bizonyos csomagolási kategóriákban gyakran nem létezik életképes alternatíva a műanyag helyett. A jelentés azt is megjegyezte, hogy a műanyagokról való átállás felgyorsítása innovációt igényel mind az anyagok, mind az ellátási láncok tekintetében.
Forrás: https://www.packagingdive.com/news/google-meets-2025-goal-plastic-elimination-fiber/724751/