fbpx

A konzervcsomagolás még mindig eladható?

Írta: Molnár Tamás - 2024 október 04.

Mi lesz a konzervekkel ha a rugalmas műanyag dobozok már valódi alternatívát jelentenek a polcokon?

Mivel a fogyasztókat az infláció nyomasztja, az élelmiszeripari vállalatok, mint például a Bush’s Beans és a beszállítók, mint a Sonoco, a konzervdobozok piacában megbízható növekedési teret látnak, miközben meg tudnak felelni a fenntarthatósági céloknak is.

A Bush Brothers hosszú kapcsolatot ápol a Sonoco-val, amelynek Tennessee-ben van egy gyára Bush gyártóüzeme mellett. A Sonoco a közelmúltban megduplázta gyártását  a fémcsomagolások terén az Eviosys tervezett felvásárlásával.

Konzerv

A Sonoco bejelentette, hogy idén nyáron közel 4 milliárd dolláros üzlet keretében felvásárolja az európai fémcsomagolásokra specializálódott Eviosys-t. A csomagoló gyártó óriás világossá tette szándékát: a cég továbbra is a fém élelmiszerkonzervekben látja a jövőt. Abban az időben, amikor az újszerű anyagok és formátumok terjednek a csomagolásban, és az élelmiszeripari cégek bizonyos területeken az innovációra támaszkodnak az eladások ösztönzése érdekében, a források szerint a rendkívül gazdaságosan gyártható konzervek továbbra is vonzóak, mivel viszonylag stabil piacról van szó, folyamatos növekedéssel.

Az akvizíciót megelőzően a Sonoco éves szinten 1 milliárd dollár bevételt realizált az Egyesült Államokban az eladásokból, beleértve a háztartási termékeknél használt aeroszolokat, valamint a zöldség-, paradicsom- és babkonzerv fém doboz csomagolásokat. A Sonoco arra számít, hogy a megállapodás a fémcsomagolások teljes piacát globálisan 25 milliárd dollárra bővíti. Az olyan versenytársak, mint a Crown Holdings (amely inkább az italos dobozokra koncentrál) és a Silgan, növekedési potenciált látnak a konzerv állateledelben és a fehérje csomagolások piacában. A csomagolóanyagok gyártói azért bíznak annyira a fém élelmiszer-konzervdobozokban, mert CPG-ügyfeleik évtizedek óta ragaszkodnak az anyaghoz. A csomagolóiparban pedig még sokan nem gondolják úgy, hogy ez megváltozik. Míg a rugalmas tasakok felkeltették néhány új élelmiszermárka érdeklődését, sok gyártó viszont megduplázza a konzervdobozok gyártását. A konzervek megfizethetőbb lehetőséget kínálnak a fogyasztók számára, és a vállalatoknak lehetőségük van termékeiket a fenntarthatóságra tudatos fogyasztók számára is értékesíteni. A konzervdoboz csomagolás hívei szerint az újrahasznosíthatóság új trendje segít az iaparágnak abban hogy megmaradjon a piacon.

Forrás: https://www.packagingdive.com/news/canned-food-growth-sonoco-bush-beans-soup/723836/