fbpx

Új platformmal jöhet magyar piacra az e-kereskedelmi óriás

Írta: Csomor Zsolt - 2025 március 13.

Az Amazon hamarosan Európában is elindíthatja olcsó termékeket kínáló új platformját, a Hault. A piactér célja egyértelműen a Temu és a Shein versenyelőnyének letörése, ami jelentős hatással lehet a kontinens, így Magyarország e-kereskedelmi piacára is.

Az Amazon betör a filléres termékek piacára

Az Amazon nemzetközi szintre lépteti filléres termékeket kínáló platformját, a Hault. A szolgáltatás eredetileg novemberben indult az Egyesült Államokban, kifejezetten azért, hogy versenyt teremtsen a Temu és a Shein ellen.

amazon online piactér kartondoboz
Kép forrása: Shutterstock

Friss hírek szerint az Amazon már idén szeretné európai országokra is kiterjeszteni a Haul működését. A Haul globális bővítése gazdaságosan valósítható meg, mivel nem járna jelentős logisztikai beruházásokkal; a piactér nemzetközi megnyitása teljes egészében digitális formában történne.

Az Amazon jelenleg is több országban üzemeltet piacteret az Egyesült Államokon kívül, például Kanadában, Brazíliában, Mexikóban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Lengyelországban, Hollandiában, Írországban, valamint Svédországban. Emiatt várhatóan ezekben az országokban debütálhat először a Haul is. Ugyanakkor nem lenne akadálya annak sem, hogy az Amazon gyorsan tovább terjeszkedjen olyan országok felé, ahol jelenleg nincs még hagyományos piactere az amerikai e-kereskedelmi óriásnak.