A Szentkirályi Magyarország hazahozta – több mint egy évtized után ismét Magyarországon készülnek a hazai Pepsi-termékek döntő többsége. A gyártás hazahozatala nemcsak történelmi fordulat, hanem környezeti és iparági szempontból is fontos mérföldkő.
Évente 1,5 millió kilométernyi szállítással kevesebb
Dobó Kata színész-rendező volt a házigazdája annak az eseménynek, ahol Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke és tulajdonosa, valamint Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 tulajdonosa közösen jelentették be: mostantól Magyarországon, Szentkirályon készül a magyar piacra szánt Pepsi üdítők döntő többsége.
Ennek érdekében a Szentkirályi Magyarország egy új, csúcstechnológiájú gyáregységet épített, ahol induláskor 44 új munkahely létesült.
A beruházás évente mintegy 1,5 millió kamionkilométer közúti szállítást vált ki (ez négyszerese a Föld és Hold közötti távolságnak) – ennyivel csökken a környezeti terhelés.
„Szia, Kata vagyok. Van még egy Pepsid?”
A Pepsi fordulatokban gazdag magyarországi története egy pozitív „csavarral” folytatódik tehát. A Pepsi magyarországi története ugyanis kész regény. 1971. február 23-a történelmi nap volt a Fővárosi Ásványvíz és Jégipari Vállalat gyárában: ekkor gördült le a szalagról az első, Magyarországon készült Pepsi üdítőital. Az amerikai márka áttörte a Vasfüggönyt, elhozta a magyaroknak a szabadság ízét, ami azóta is töretlen népszerűségnek örvend. A rendszerváltást követően a Pepsi a világ- és magyar sztárokat felvonultató reklámkampányaival vagy a Pepsi Szigettel építette a márkát, de amire szinte mindenki emlékszik, az Dobó Kata és legendás belépője: „Szia, Kata vagyok. Van még egy Pepsid?” A generációk kedvencévé vált reklámfilmet 1998-ban mutatta be a vállalat a színészi karrierjét akkor kezdő Dobó Katával, és a film azonnal „berobbant a köztudatba”.
2014-ben a Pepsi vezetői úgy döntöttek, hogy több mint 40 év után elviszik Magyarországról az üdítő gyártását. De nem kellett sokat várni az újabb fordulatra. Balogh Levente, a piacvezető Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, valamint a Mattoni 1873 élelmiszeripari vállalatot tulajdonló olasz Pasquale-család összefogtak azzal a céllal, hogy a régió meghatározó ásványvíz- és üdítőitalgyártó cégcsoportját hozzák létre.
Összeállította: Csomor Zsolt
Szöveg forrása: FLOW PR