fbpx

Új korszak kezdődik a hazai konténerlogisztikában

Írta: Csomor Zsolt - 2025 július 11.

Új, nagy teljesítményű SANY bakdarut állít munkába a MAHART Container Center a csepeli Szabadkikötőben. A berendezés korszerűbbé teszi az intermodális konténerkezelést, és tovább növeli a terminál átrakodási kapacitását.

Az új bakdaru jelentősen növeli a terminál átrakodási teljesítményét

A MAHART Container Center Kft. hároméves előkészítő és beszerzési folyamat után egy új, 41 tonna teherbírású SANY konténer-rakodó bakdaruval bővíti kapacitásait a csepeli Szabadkikötőben. A korszerű, trimodális (vasúti, közúti és vízi) konténerkezelésre alkalmas berendezés nemcsak a korábbi GANZ darut váltja le, hanem jelentősen növeli is a terminál átrakodási teljesítményét, hozzájárulva a hazai intermodális fuvarozás fejlesztéséhez.

sany bakdaru kikötő konténer
Fotó: MCC

A daru tengeri úton érkezett Kínából a romániai Konstanca kikötőjébe, ahonnan öt bárkában, több mint 1400 folyamkilométert megtéve fuvarozták a Dunán Budapestre. A Plimsoll Zrt. által szervezett szállítmány 88 különböző egységből állt, összesen 404 tonna tömegben, 6000 köbméternyi rakodási térfogattal. A vámkezelés Mohácson zajlott, a VÁM-Zoll Kft. és a vámhatóság együttműködésének köszönhetően rekordidő alatt és zökkenőmentesen.

A daru csaknem 30 méter magas, 57 méter széles, 18 méteres pályanyomtávval és 48 méter hasznos daruzási szélességgel rendelkezik. A projekt lebonyolítását a Verbis Kft. végezte a gyártástól az üzembe helyezésig. A projekt minden résztvevője tagja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) – a beruházás a hazai logisztikai együttműködés iskolapéldája.

bakdaru szállítás hajó
Fotó: MCC

A csepeli terminál jelenleg évente mintegy 250 000 TEU forgalmat kezel, az új daru segítségével azonban a MAHART Container Center a jövőben még hatékonyabban szolgálhatja ki a különböző szállítási módokat – erősítve ezzel a fenntartható logisztika szerepét. Az új daru 2025 augusztusában léphet hivatalosan üzembe.

„Ez a daru a magyar intermodális konténerlogisztika új időszámításának kezdete” – mondta Fábián Zoltán, az MCC ügyvezető igazgatója.

Szöveg forrása: MLSZKSZ