Megérkezett az első tesztvonat és konténerhajó a horvátországi Rijeka Gateway terminálba. A próbaüzem célja az infrastruktúra és a rakodási folyamatok valós körülmények közötti tesztelése.
Tesztüzem az adriai kikötő új logisztikai központjában
A napokban futott be a horvát ENNA Logic által üzemeltetett első teszt-tehervonat a Rijeka Gateway intermodális terminálba. Az üres konténerekkel rakott, 500 méter hosszú szerelvényt két vágányra osztották, majd bakdarukkal próbálták ki a konténerek rakodását. A vonat érkezésével megkezdődött a vasúti infrastruktúra üzemi körülmények közötti tesztelése, amely során a vasúti árufuvarozás kezelését és a konténerterminál teljes munkafolyamatába való integrációját vizsgálják – számolt be a Rail Market.
A terminált elsőként az M/V Cape Fulmar konténerhajó látogatta meg, amely 1440 TEU kapacitással, Egyiptom Port Szaíd kikötőjéből érkezett. A 170 méter hosszú és 25 méter széles hajó négy hétig marad Fiuméban, ezalatt a kikötő munkatársai valós üzemi körülmények között gyakorolják a be- és kirakodási műveleteket.
Az első, áruval is megrakott teherautók és vonatok szeptember elején, az első áruszállító hajó pedig szeptember 12-én érkezik majd a létesítménybe. A tervek szerint a hajók kezdetben hetente egyszer, péntekenként futnak be, később azonban a menetrendet sűríteni kívánják.
A Rijeka Gateway építése két éve indult. A terminál a térség egyik legkorszerűbb logisztikai központja, és Horvátország legnagyobb magántulajdonú ilyen létesítménye, amely az APM Terminals és az ENNA Group tulajdonában van. Jelenleg több mint 220 munkatársat foglalkoztatnak, akik eddig összesen több mint 45 ezer órányi képzésen vettek részt. A kapacitás kezdetben évente 650 ezer TEU, a létesítmény pedig akár 18 ezer TEU-s hajók fogadására is alkalmas. A cél, hogy a Rijeka Gateway a Közép- és Nyugat-Európába tartó áruszállítás egyik kulcsfontosságú belépési pontjává váljon.
Szöveg forrása: IHO
Transpack Tudástár
Intermodális terminál – Olyan logisztikai csomópont, ahol több szállítási mód – például hajó, vasút és közút – kapcsolódik össze, így a konténerek gyorsan és hatékonyan továbbíthatók egyik járműről a másikra. A horvátországi Rijeka Gateway próbaüzeme mérföldkő a térségben: a terminál évente 650 ezer TEU kapacitással indul, és akár 18 ezer TEU-s óriáshajók fogadására is képes. Az ilyen központok kulcsfontosságúak a globális ellátási láncokban, mert csökkentik a szállítási időt és optimalizálják a költségeket.