A Siemens Mobility kulcsszerepet vállal Koppenhága elővárosi vasúthálózatának modernizálásában. Az S-bane vonalakat teljesen vezető nélküli üzemre alakítják át, amely hosszú távon a metrókhoz hasonló, automatizált működést biztosít.
170 kilométernyi hálózatot alakítanak át
A Siemens Mobility szerződést írt alá a dán vasúttársasággal (DSB) az S-bane elővárosi hálózat teljes automatizálására. A megállapodás célja, hogy a Koppenhága környéki 170 kilométeres vonalhálózat fokozatosan vezető nélküli üzemmódra álljon át.
Az átalakítás központi eleme az új jelző- és irányítórendszer, amely lehetővé teszi, hogy a vonatok a legmagasabb, GoA4 szintű automatizálással működjenek. Ez a gyakorlatban teljesen vezető nélküli közlekedést jelent. A projekt különlegessége, hogy a régi, részben automatizált szerelvények és az új, teljesen automata járművek egy ideig párhuzamosan közlekedhetnek majd.
A Siemens a korszerű digitális irányítástechnológiát úgy építi ki, hogy az alkalmazkodni tudjon a dán főváros forgalmi igényeihez. A cél a pontosabb menetrend, a nagyobb kapacitás és a rugalmasabb üzemeltetés biztosítása.
Az S-bane automatizálása több ütemben zajlik. Az első szakasz 2030 körül indulhat, és várhatóan több évig tart majd, míg a teljes hálózat átáll az új rendszerre. A fejlesztés hosszú távú célja, hogy Koppenhága elővárosi közlekedése a metrókhoz hasonló, folyamatosan felügyelt, de emberi beavatkozás nélküli üzemmódban működjön.
Szöveg forrása: IRJ
Transpack Tudástár – Vezető nélküli elővárosi vonatok
Koppenhága S-bane elővárosi hálózata teljesen vezető nélküli üzemre áll át a Siemens Mobility és a dán vasúttársaság (DSB) együttműködésével. A 170 kilométeres vonalhálózatot fokozatosan alakítják át a legmagasabb, GoA4 szintű automatizálásra, amely teljesen ember nélküli közlekedést jelent. Az új digitális irányítórendszer pontosabb menetrendet, nagyobb kapacitást és rugalmasabb üzemeltetést biztosít.