A kanadai startup arculata nem vékony filmrétegre nyomtatva, s az alumíniumdoboz külsejére tekerve jelenik meg a termékek csomagolásán, hanem közvetlenül a hajlított felületre nyomtatják. Ezzel szinte száz százalékban újrahasznosítható doboz jött létre. A SnackPow a dobozokba különféle nasikat (földimogyoró, kesudió, pisztácia) kínál.
A töltés bizonyult bonyolultabb feladatnak
Ma már nincs olyan élelmiszercsomagolással foglalkozó cég, amelyik ne látna fantáziát a fenntarthatóság hangsúlyozásában. Ez napjainkra legalább olyan fontos szempont lett, mint a termék megkülönböztetése. A SnackPow üdítődobozra hasonlító csomagolása ráadásul nemcsak a lendületes „grab-and-go” életérzést tükröz, hanem a kényelmet is: gond nélkül elfér autók, kerékpárok vagy hátizsákok pohártartó rekeszében – nyilatkozta a Packworldnek Robin Charest értékesítési vezető.
A hulladékcsökkentési szempontok miatt szóba sem jöhetett, hogy a dobozra műanyag zsugorfóliát vagy papírt tekerjenek, így a lehető legjobb megoldásnak a digitális nyomtatás bizonyult, amivel közvetlenül a végtelenszer újrahasznosítható alumíniumra lehetett felvinni a márka arculatát – olvasható az okosipar.hu oldalon.
A töltés már kevésbé egyszerű – ehhez saját fejlesztésű, üzleti titokként kezelt berendezést használnak. A belső nyomást nitrogéngázzal növelik, így a doboz – az alsó és felső élekre illesztett kemény alumíniumgyűrűk közreműködésével – megfelelő tartást kap a töltéshez és a tároláshoz.
Összeállította: Csomor Zsolt