Az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben több mint 400 oldal terjedelemben összesen 27 tanulmány kapott helyet.
Nemcsak a világ, de a logisztika is sokat változott az elmúlt évtizedekben
A Logisztikai Évkönyv célja a minket körülvevő megannyi változás ellenére továbbra is ugyanaz. A logisztika területén elért legújabb kutatási eredmények és szakmai, gyakorlati tapasztalatok megosztása a szakterület iránt érdeklődőkkel. Az első Logisztikai Évkönyvet még a ’90-es évek derekán mutatták be, így közel azonos múlttal rendelkezik, mint maga az azt kiadó szakmai szervezet. Igaz, azóta nemcsak a logisztika világa, de a mindennapi élet is számos változáson ment keresztül.
„Az elmúlt néhány évtizedben több jelentős logisztikai eseményt is átéltünk. A teljesség igény nélkül: az izlandi Eyjafjallajökull vulkán kitöréséből fakadó légtérzárat, a koronavírus-járvány terjedéséből adódó korlátozásokat, a Szuezi-csatornában elakadt konténerhajó által okozott krízist, valamint a jemeni húszi lázadók támadásait is” – mondta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
A Logisztikai Évkönyv 2025 már a 30. kiadvány
Ma már számtalan okoseszközt használunk. Ezek mellett a mesterséges intelligencia szintén nemcsak a mindennapokban, de a logisztikában egyaránt forradalmi változásokat ért és ér el. Egyre gyakrabban fogyasztunk digitális tartalmakat, ezért a Logisztikai Évkönyv amellett, hogy végigkísérte a jelentős logisztikai változásokat, évek óta digitális formában is megjelenik. Ráadásul ma már a tudományos közéletben, valamint a gyakorlati szakemberek körében egyaránt elismert, rangos és immár évtizedes hagyományokkal rendelkező kiadvánnyá vált – olvasható az MLE x KRPR.hu közleményében.
„A most megjelent Logisztikai Évkönyv 2025 több szempontból is különleges. Egyrészt ez az elmúlt évek legnagyobb terjedelmű, több mint 400 oldalas kiadványa, másrészt idén jubileumi számmal debütált, amelynek apropójából az egész művet színesben jelentettük meg” – emelte ki az MLE elnöke, aki azt is elárulta, hogy a digitális kiadvány mellett több mint ezer nyomtatott példánnyal is készültek.
A 434 oldalas ez évi számban 27 tanulmány kapott helyet, amelyek megjelenését a CSR Hungary, a DiaPetLog LOGISZTIKA Kft., a HRT Spedition Kft., a Károly Róbert PR & Marketing | KRPR.hu, a PMI Logistics Solutions Kft., az SSI Schäfer Systems International Kft., a Szerencsejáték Zrt. és a Waberer’s Csoport is támogatta. A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) számára továbbra is cél, hogy a Logisztikai Évkönyv olyan rangos kiadvány legyen, amely publikációs lehetőséget biztosít a magyarországi logisztikával foglalkozó kutatók, mérnökök és közgazdászok számára. Ezért hálásak partnereiknek, hogy ehhez idén is többen érdemben hozzájárultak. Mivel az MTA évről évre DOI-számmal is ellátja a kiadványban található műveket, ezért többek között szakirodalomként is használhatják azokat a felsőoktatásban tanulók. Mindezzel pedig érdemben támogathatja a tanulmánygyűjtemény nemcsak a hazai logisztikai képzések sikerességét, de az utánpótlás-nevelést is.
Hat fő témakört érint a jubileumi Logisztikai Évkönyv
A témaválasztás ezúttal is szabad volt a szerzők számára, amelynek köszönhetően a könyvben megjelent cikkek jól tükrözhetik a logisztikusok kurrens érdeklődését az egyes területek iránt.
A Logisztikai Évkönyv 2025 c. kiadványban a következő témakörökkel találkozhatnak az olvasók:
- A városi logisztika aktuális kihívásai
- Intralogisztika a digitalizáció új hullámában
- Korszerű ellátási lánc megoldások
- Kihívások a hazai és nemzetközi szállítmányozásban
- Környezeti hatások és agrárlogisztika
- A logisztika múltja és jövője napjaink tükrében
A több száz oldalas könyvben idén is nemcsak magyar, de angol nyelvű szakcikkek is találhatók. A könyv a megszokott módon, az idén Business Superbrands és MagyarBrands elismerésben is részesült a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) gondozásában került kiadásra.
Ez évben is rangos szakemberekből állnak a kiadvány alkotói
A Logisztikai Évkönyv főszerkesztője már egy évtizede dr. habil. Duleba Szabolcs, aki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem docense és a Nyíregyházi Egyetem kutatóprofesszora. A kiadvány vezető szerkesztője pedig Károly Róbert PR-szakértő, marketing-tanácsadó, aki egyben a szakmai szervezet kommunikációs és PR-partnere is.
„A jubileumi kiadvány a nemrég átadott UniZone BGE Hallgatói Centrumban megrendezett Évkönyvbemutató rendezvényen, több mint félszáz regisztrált érdeklődő jelenlétében debütált. Az esemény résztvevői mind a 6 témakörbe betekintést nyerhettek egy-egy szerzői előadás által” – tette hozzá Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
A nagyra becsült rendezvényen ízelítőt adott írásából Hermány András, a Szerencsejáték Zrt. logisztikai osztályvezetője, Simon Dániel, a BGE Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskolájának hallgatója, Dr. Valentinyi Zoltán, a Neumann János Egyetem tudományos tanácsadója, oktatója és a logisztikai kutatások koordinációs vezetője, Homoki Roland közgazdász és logisztikus, hőmérséklet-érzékeny szállítmányok specialistája, a Complex CTR technológia létrehozója, Dr. habil. Kozma Tímea, a BGE Pénzügyi és Számviteli Karának egyetemi docense, az ellátásilánc-menedzsment mesterképzési szak szakfelelőse és a Logisztikai Évkönyv egyik független lektora, valamint Szoboszlay Máté, a Faedra Group üzletfejlesztési és beruházási igazgatója is.
A Logisztikai Évkönyv 2025 elérhető ingyenesen digitális formában az MLE oldalán, valamint nyomtatott formában IDE klikkelve, valamint év végétől a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) irodájában.
Képek forrása: KRPR.hu