A Huawei új szabadalmat jelentett be egy kénalapú szilárdtest akkumulátor-technológiára, amely a jelenlegi elektromos autós energiasűrűség akár háromszorosát is elérheti – 2900 kilométer hatótáv, és kevesebb mint 5 perc töltési idő.
Elméletben forradalmi, gyakorlatban egyelőre kérdéses a technológia
A kínai technológiai óriás, a Huawei új szabadalmat nyújtott be egy innovatív, kénalapú szilárdtest akkumulátorra, amely a vállalat állítása szerint 396–495 Wh/kg energiasűrűség elérésére képes. Ez a jelenlegi lítiumionos akkumulátorok kétszeresét vagy akár háromszorosát is jelentheti, ami komoly ugrást jelentene az elektromos járművek hatótávolságában.
Habár a Huawei nem gyárt saját járműveket, több autógyártóval működik együtt, és technológiai fejlesztéseit – köztük most az akkumulátorokat is – integrálja a járműipari partnerek rendszereibe.
A szabadalom szerint a technológia kulcsa egy kénalapú elektrolit, amelyet nitrogénnel dúsítanak, hogy csökkentsék a lítium és az elektrolit határfelületén fellépő mellékreakciókat. Az elméleti hatótáv körülbelül 2900 km, és a töltési idő 10%-ról 80%-ra 5 perc alatt megvalósulhatna. A vállalat a technológiai részletek nagy részét – a globális verseny miatt – nem hozta nyilvánosságra.
Az ígéretek egyelőre csak laboratóriumi körülmények között értelmezhetők. Az ilyen töltési sebesség például olyan töltőinfrastruktúrát igényelne, amely jelenleg nem áll rendelkezésre, és a biztonsági, valamint gyártástechnológiai kihívások is jelentősek.
Szöveg forrása: NRG report