Az M&S brit áruházlánc papírcsomagolásra cserélte a népszerű Vanilla Fudge Bar külsejét, ezzel jelentősen csökkentve az egyszer használatos műanyag mennyiségét. A vásárlók azonban megosztottak: míg sokan üdvözlik a fenntarthatósági törekvést, mások az élmény és a minőség romlásától tartanak.
Eltérő a vásárlói fogadtatás
Az M&S célja, hogy 2025 végéig 1 milliárd darabbal csökkentse az egyszer használatos műanyag mennyiségét.
Ennek részeként a vállalat papírcsomagolásra váltotta egyik legnépszerűbb édességét, a Vanilla Fudge Bar csokitáblát. Az áruházlánc szerint az új megoldás várhatóan 75 millió darab műanyag csomagolást vált ki egyetlen év alatt, és hozzájárul a kitűzött környezetvédelmi célok teljesítéséhez.
A vállalat nem először alkalmaz papíralapú alternatívákat: korábban az avokádók csomagolásánál és egyes zabkásás dobozoknál is bevezette az új anyagokat. Az M&S eddig több mint 500 millió darab eldobható műanyag egységet iktatott ki, amely komoly mérföldkő a fenntarthatósági stratégiában.
A fogyasztói reakciók azonban vegyesek. Egyes vásárlók örömmel üdvözlik a környezetbarát csomagolást, míg mások attól tartanak, hogy a papírcsomagolás kevésbé védi az édességet a szállítás és a tárolás során. Vannak, akik az élmény megváltozását is kifogásolják, hiszen a papír nem nyújtja ugyanazt a felhasználói élményt, mint a fényes fólia.
Az M&S kitart fenntarthatósági céljai mellett, és vizsgálja a papíralapú csomagolások további alkalmazási lehetőségeit. A vállalat szerint a környezeti haszon messze meghaladja az esetleges kényelmi hátrányokat, és a változás fontos lépés a zöldebb jövő felé.
Szöveg forrása: The Sun
Transpack Tudástár
Papírcsomagolás – A papírcsomagolás a műanyag csomagolóanyagok egyik legfontosabb alternatívája, mivel megújuló alapanyagból készül, és nagy arányban újrahasznosítható. Előnye, hogy csökkenti az egyszer használatos műanyagok környezetterhelését, hátránya viszont, hogy mechanikai védelme és nedvességgel szembeni ellenállása korlátozott, ezért gyakran kiegészítő bevonatokra van szükség.