Elkészült a MÁV-Start Zrt. első 20 darab saját forrásból gyártott, nemzetközi forgalomra alkalmas újgenerációs InterCity kocsija a szolnoki vasúti járműjavítási telephelyen.
Forrás: MÁV-Start
Elkészült a MÁV-Sratr Zrt. első 20 darab IC+ kocsija, s augusztusban elkezdődhet további 70 darab belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése, jelentette be Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.
A több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épülő új flotta nemcsak modern, dizájnos, hanem praktikus, kényelmes, ráadásul a kocsik egy része családbarát és akadálymentesített is lesz. A prémiumszolgáltatásra vagy csendre és nyugalomra vágyók igényeihez alkalmazkodó fülkék is megtalálhatók majd az első osztályon.
Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség nyílik az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba. A beruházások és a beszerzések akár évi 50 darab IC+ jármű gyártását is lehetővé teszik. Kiemelt cél, hogy a gyártásban a magyar beszállítók a lehető legnagyobb arányban vállalhassanak szerepet.
A MÁV Zrt. sajtóközleménye szerint a nemzetközi forgalomra szánt légkondicionált kocsik közül 10 másodosztályú, 10 pedig akadálymentesített, többcélú teres: mindkét típus óránként 200 kilométeres sebességre alkalmas. A többcélra felosztott belterű kocsikban 47 ülőhely található, és lesz 3 kerekesszékes számára kijelölt hely is. Az ülőhelyek foglaltságát elektronikus rendszer jelzi. Két családi szakasz található rajta 5-5 üléssel és tárolóval a nagyobb csomagoknak, összecsukott babakocsiknak. Az akadálymentesített mosdókban pelenkázó is lesz. A kerékpár szállítására 8 helyet alakítanak ki. Érdekesség, hogy a kocsik levegős rendszeréből a gumiabroncsokat is felfújathatják a biciklisek, az elektromos kerékpárok, illetve a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is lesznek a járműveken.