Transpack 2015 IV. szám

Ahogy a híres divattervező, Ralph Lauren is mondta hajdanán: ?Én nem ruhákat tervezek, hanem álmokat". Régi csont - mondhatják. Termékünk megálmodásakor azonban mindannyian látjuk azt készen a képzeletbeli kirakatban, a polcon, de leginkább vevőink kezében, asztalán, mindenestre rendeltetésének helyén. Olvasóink pedig nagyon jól tudják, hogy emögött számtalan munkaóra, költség, kockázat áll. Ennek ellenére a statisztika szerint az álom négy másodperc alatt megvalósul vagy épp szertefoszlik, mikor az áru elhelyezése és - mondjuk ki - csomagolása alapján dönt a vásárló a polc előtt.

Viszont a racionalitással szembe menve ezúttal az érzékszervi marketing eszközeit és hatásait vizsgáltuk. Ugyanis az öt érzékszervnek kiemelkedő hatása van az egyéni tapasztalásra a vásárlási és fogyasztási folyamatokban, így a látás, szaglás, hallás, tapintás és ízlelés ma már megfelelő figyelmet kapnak a cégek marketingszakembereinél, sőt akár a csomagolástervezőinél is.

De találkoztunk olyan emberekkel, cégekkel is, akik-amelyek már nem kihívásnak, csak attitűdnek nevezik azt a feladatot, amikor a vevő nyelvén kell a termékeket csomagolni, címkézni. Ugyanarról a feladatról beszélünk vajon?

Egy hosszabb-rövidebb időutazásra is invitálom Önöket, ahol ki-ki a maga szakterületén tud csemegézni a szakkiállítások újdonságaiból. Mozgalmas időszak áll mögöttünk, de előttünk is: beszámolunk a FESPA nyomtatási innovációiról, a hazai Raklapszimpózium előadásairól, de már küszöbön van a nürbergi FachPack és BrauBeviale, valamint a hazai teljes élelmiszeripart és mezőgazdaságot megmozgató OMÉK is.

Ennyi - és még több - szakmai esemény látogatása is logisztikai kihívás, de természetesen ettől komolyabb logisztikai megoldásokkal is szolgálhatunk.

Jó felfedezést, hasznos olvasást kívánok kollégáim nevében is!

Sándor Ildikó
főszerkesztő

Lapszámban megjelent cikkek