Transpack 2015 V. szám

Kedves Olvasóink!

Tény, hogy földrajzilag nagyon kedvező helyen van Magyarország, így a főbb tranzit útvonalak keresztezik hazánkat. Az már csak rajtunk múlik, hogyan tudjuk kiaknázni ezt az adottságot. Ha versenyben tudnánk maradni keleti szomszédainkkal a beruházásösztönzés terén, illetve a termelésben és szolgáltatásban tudnánk javítani a minőségen, akkor még lehet realitása az „Európai Logisztikai Központ" nevű álomnak. Ennek persze a rendíthetetlen termelésen túl számos befolyásoló tényezője van még: többek között a piaci trendek, a gazdasági környezet vagy épp a vállalatirányítás. A bizalmon alapuló vezetés például egyre fontosabb szerepet tölt be a mai vállalatok életében. Az első számú vezetők hamar rájönnek arra, hogy a kiválasztott munkatársak felhatalmazása, bevonása, bizalommal való felruházása gyorsan megtérülő menedzsment eszköz lehet a szervezetek irányítása során. Ki gondolná, hogy a szakirodalomnak még erről is különböző képletei, összefüggései vannak. Márpedig vannak, megmutatjuk.

De még számos, látszólag egyértelmű összefüggést megvizsgáltunk. A megrendelők egyre jobb minőségű termékre, szolgáltatásra, nagyobb figyelemre és törődésre vágynak. Ez a vevőkkel szembeni bánásmód határozza meg az elégedettséget. Napjainkban már az ügyfelek megbecsüléséhez nem elég jónak lenni, jónak látszani, hanem tudni is kell, hogy miben vagyunk jók, sőt azt is, hogy mi az, ami nincs, és mi az, ami jobb lenne, ha nem is lenne. Azaz ismernünk kell, hogy partnerünk mennyire elégedett a minőséggel. A minőség pedig valójában nem más, mint a vevői elvárások kielégítése. Nos, ezt a témát több oldalról is igyekeztünk körbe járni, hiszen ez is a logisztika része.

A szakma már logisztikai lázban ég, már mi is az MLBKT Kongresszusra koncentráltunk, de nem veszítettük szem elől a csomagolóipari eseményeket sem, ízelítőt adunk a Brüsszelben és Nürnbergben látott innovációkból, és már nemcsak lelkiekben készülünk a jövő évet meghatározó düsseldorfi és budapesti megmérettetésekre...

Hasznos információkat, jó olvasást kívánok!

Sándor Ildikó

főszerkesztő

Lapszámban megjelent cikkek

Érdekes és sikeres történet a nagy kávéforgalmazó és az ország egyik legjelentősebb fémhulladék kezelőjének találkozása. A közös kiindulási pont az...
A logisztika, mint jelenünk leggyorsabban fejlődő tevékenysége átszövi életünket, munkánkat, magánéletünket. Az iparban a just-in time beszállítás...