Transpack 2016 V. szám

Sok vállalatnál előfordul, hogy egymást követik a jobbnál jobb meetingek, rengeteg pénzt ölnek kiállításokon való megjelenésre és a legmodernebb informatikai rendszerekbe, az üzlet azonban mégsem akar beindulni. Mit tehet ilyenkor a vállalat menedzsmentje? Ezt a kérdést több oldalról is feszegetjük ebben a hónapban. Kívülről mindig könnyebb okoskodni, de azért azt mindenképpen tanácsolni fogjuk, hogy a kályhától induljanak el, azaz a célt kell majd újra realizálniuk.

Szinte axiómának számít, hogy a dolgozók 20%-a felelős az eredmények 80%-áért. Ezt a statisztikát azonban végigfuttathatjuk a menedzsmenten, a termelésen és értékesítésen, tehát magán a működésen. Ezúttal ráadásul logisztikai szemüvegen keresztül néztünk mindent, hiszen teljes gőzzel készültünk az MLBKT Kongresszusra és a TRANSLOG Connect Kongresszusra, azaz a közép-kelet-európai régió és a FÁK-országok vezető iparágközi logisztikai és ellátásilánc-menedzsment rendezvényeire. Mostanában tehát az FMCG, autó-, elektronikai-, gyógyszer- és élelmiszeripari, illetve a legnagyobb kereskedő vállalatok döntéshozói várják, hogy betekintést nyerjenek a logisztika legújabb perspektíváiba.

Ha már a perspektívákig jutottam gondolatban, gyorsan visszakanyarodnék ahhoz a képzeletbeli kályhához: a célhoz és az emberi tényezőhöz. Az RFID és a LEAN labirintusai között járva azért elcsíptünk egy-egy gyöngyszemet is, hisz lapzártánk idején kollégáink még Nürnbergben vannak, így hírt adtak nekünk a FachPack innovációiból, a csomagolástervezők valóban emberi fantáziájából. De közben elkalandoztunk a színek ránk gyakorolt hatásai között is. Mi ez, ha nem emberi tényező...

...és rengeteg közvetlen és kapcsolt információ, amihez hasznos olvasást kívánok!

Sándor Ildikó
főszerkesztő

 

Lapszámban megjelent cikkek

- így vált az egyik legnagyobbá és kötött újabb flotta-megállapodást a 40 év tapasztalatát kamatoztató Niketrans Targonca Kft.Kedvező árú és gyors...
Az üzleti életben manapság számtalan kihívással szembesülünk, és ez talán sehol sem érződik annyira erőteljesen, mint az ellátási láncban és különösen a...
Pontosabb felrakás, gazdaságosabb megoldásCégünk 2002 óta van a piacon, kezdetben a CAB címkenyomtatóinak és címkézőgépeinek forgalmazásával foglalkoztunk, mely...