2014. április 8. – A GEFCO innovatív iPad-alkalmazást fejlesztett ki, amely megkönnyíti a járműrakodás ellenőrzését. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a GEFCO kifogástalan minőségű szolgáltatást nyújtson autóipari ügyfelei számára. Az alkalmazás, amelynek kifejlesztése során figyelembe vették a dolgozók helyszíni munkavégzésének követelményeit is, számos olyan előnnyel rendelkezik, amelyek még biztonságosabbá teszik a járművek szállítását.
Az európai járműlogisztika vezető cégeként a GEFCO több mint 60 éve dolgozik együtt jármű- és berendezésgyártókkal a logisztikai lánc minden szakaszában. A GEFCO a disztribúciós jogtól kezdve a jármű egyedi igényekre való igazításáig számos, hozzáadott értéket tartalmazó szolgáltatást dolgozott ki, hogy megfeleljen az iparági követelményeknek. Ezen túlmenően a vállalat optimális működési hatékonyságot garantáló, innovatív informatikai megoldásokat kínál, amelyek megkönnyítik szolgáltatásainak valós idejű felügyeletét.
Külső helyszíni használatra szánt, testreszabott alkalmazás
A rakodásellenőrök legfontosabb feladata, hogy gondoskodjanak a GEFCO járműszállítási szolgáltatásaira vonatkozó szabályok pontos betartásáról. Napi munkájuk megkönnyítésére a GEFCO áttörést hozó, iPad-ra letölthető rendszert fejlesztett ki, amelynek neve Rakodásellenőr alkalmazás (Loading Supervisor Application). Az alkalmazás feladata, hogy segítse a járművek rakodását ellenőrző dolgozók munkáját.
A GEFCO FVL (Finished Vehicles Logistics = Kész járművek logisztikája) csoportja által 2011-ben kifejlesztett alkalmazást jelenleg 7 leányvállalat használja (Brazíliában, Franciaországban, a Cseh Köztársaságban, az Egyesült Királyságban, Szlovéniában, Szlovákiában és Lengyelországban), de a tervek szerint a vállalatcsoport többi leányvállalatánál is használatba kerül.
Ennek a modern alkalmazásnak a figyelmét egyetlen minőségi szabvány sem kerüli el, a járműszállító kamion tisztaságától kezdve az olyan biztonsági szabályokig, mint a védőfelszerelés kötelező használata vagy a rakodórámpák emelkedésének beállítása.
A GEFCO autóközpontjaiba érkező járműveket automatikusan az FVL csoport kezeli. A szállítás előtt – a távolságtól függetlenül – a rakodásellenőrök átvizsgálják a járműveket a meghatározott szakmai szabványoknak megfelelően, ellenőrzik őket, és az összes lehetséges hibát kilistázzák azok kijavíttatása előtt.
„Az iPad alkalmazás segítségével az ellenőrök papír, ceruza vagy toll használata nélkül végzik el az összes ilyen feladatot?- mutat rá Morgan Bochet, az FVL divízió MOA projektmenedzsere, az alkalmazás kidolgozásának szellemi atyja.
„Egyszerű, interaktív, könnyen használható, testreszabott eszköz, amelyet az iparág követelményeinek figyelembevételével alakítottunk ki. Egyszerűbbé teszi az ellenőrök munkáját, és kiküszöböli a papíralapú rendszerekhez (azaz a szállításhoz, nyomtatáshoz és újrahasznosításhoz) kapcsolódó valamennyi költséget, így hozzájárul az ökológiai lábnyom csökkentéséhez.”
Sőt, a kevlárból szövetből készült, szintén házon belül tervezett védőburkolatnak köszönhetően az iPad készülékek szabad téren, bármilyen időjárás esetén használhatók a működési zavar kockázata nélkül.
Az ellenőrök munkáját segítő virtuális alkalmazás
Az iPad segítségével az ellenőr pár kattintással átvizsgálhatja a járművet, és nem kell hosszadalmasan papíron kifejtenie minden részletet. A nap végén pedig nem kell bevinnie az összes adatot a számítógépbe. A hibák papírra írása helyett az ellenőrnek csak végig kell mennie az ellenőrző képernyőkön, miközben kitölti a minőségvizsgálat kötelező pontjait. A végén megjelenik a vizsgálati összefoglaló, amit a két félnek a képernyőn elektronikusan alá kell írnia a későbbi viták megelőzése érdekében.
A GEFCO autóközpontjain áthaladó nemzetközi forgalomban a járműveket be- és kirakodni kívánó, különböző nemzetiségű járművezetőkkel kell kommunikálni. A 15 nyelven rendelkezésre álló alkalmazás, amely lehetőséget biztosít további nyelvek hozzáadásához – az ellenőr által összegyűjtött valamennyi információt könnyen érthető formátumra alakítja, kiegészíti az iPad segítségével készített fotókkal, diagramokkal és illusztrációkkal, így a járművezető által beszélt nyelven is azonnal látható a hiba oka. Ez az a funkció, amelynek segítségével az alkalmazás a világ bármely részén könnyen használható. Az alkalmazást új nyelvekkel vagy információkkal teljes mértékben központilag egészítik ki, így az ellenőröknek folyamatosan frissített rendszer áll rendelkezésükre.
Az automatizált folyamatok megkímélik a GEFCO ellenőreit az adminisztratív feladatoktól, ezért munkájuk lényegére tudnak koncentrálni.
Innováció – az operatív teljesítmény javításának kulcsfontosságú eleme
A GEFCO csoport FVL divíziójának vezetője, Thierry De Micheaux véleménye szerint
„az információs rendszerek fontos szerepet játszanak a kész járművek logisztikájában. Mivel interfészeken keresztül kapcsolatban állnak ügyfeleink (gyártók, importőrök, autógyárak kizárólagos képviselői) rendszereivel, a jármű minden feldolgozási szakaszát követni tudjuk. Igazából az optimális operatív teljesítmény kompromisszumokat nem tűrő elkötelezettséget jelent a szakma minőségi szabványai és a határidők betartása mellett. Ez egyúttal környezetbarát termékek és energiarendszerek, továbbá a biztonsági szabályzat alkalmazását is jelenti.”
A logisztikai lánc minden szakaszában fontos tényező a logisztikai szolgáltatások minősége a gyártás versenyképességének javítása szempontjából. A GEFCO szigorú minőségügyi eljárásokat dolgozott ki és vezetett be, hogy ügyfelei hibátlan minőségű szolgáltatást vehessenek igénybe, és ezeket a folyamatosan tökéletesített eljárásokat az egész világon használják.
A Rakodásellenőr alkalmazás kiváló példája a folyamatos fejlődés iránt érzett elkötelezettségnek. A 3G technológián alapuló iPad segítségével az információk a szerverre továbbíthatók: ha a hálózat azt lehetővé teszi, akkor azonnal, ha nem, akkor valamennyi időbeli késéssel, és amint a kapcsolat újból létrejött, az összes elvégzett munka automatikusan rögzítésre kerül. Ez azt jelenti, hogy folyamatos kapcsolat áll fenn az iPad és a GEFCO-központ között, ami biztosítja az adatok megfelelő továbbítását. Az azonnal használható riportok automatikusan létrejönnek, és elküldhetők az érintett telephely minőségügyi csoportjának és a járműtulajdonos cégnek.
„Ez egy forradalmian új alkalmazás, mert igen fontos követelményeket teljesít egyszerre. És amellett, hogy optimalizálja a rakodásellenőr termelékenységét, jelzi azt is, hogy a tabletek megjelentek az autóipari logisztikában.- mondja Guillaume Chavanat, a franciaországi FVL divízió vezetője.
A GEFCO csoport
A GEFCO csoport meghatározó szerepet játszik az ipari logisztikai szolgáltatások területén. Öt fő szakterületén keresztül – szárazföldi szállítás, tengeren túli szállítás, raktározás és újrafelhasználható csomagolás, kész járművek logisztikája és vám- és adóügyi képviselet – a GEFCO globális és innovatív megoldásokat kínál a belföldi és nemzetközi bejövő és kimenő logisztika területén. A 150 országban jelen lévő GEFCO 4 milliárd eurós forgalmával és 11.500 alkalmazottjával (2013-es adatok) Európa tíz vezető logisztikai vállalatcsoportja közé tartozik. A világszerte több mint 350 telephellyel rendelkező GEFCO folyamatosan bővíti tevékenységét Közép-Ázsiában, Közép- és Kelet-Európában, a Közel-Keleten, Kelet-Ázsiában, valamint Dél-Amerikában.
Weboldal: www.gefco.net
Sajtókapcsolatok:
GEFCO
Pásztor Gergely
06 20 476 7905
ACTION HELLER Consulting
Oláh Csilla
06 20 436 7101