A UPS megduplázta 2020-as szén-dioxid-intenzitási célkitűzését

Írta: Szerkesztőség - 2014 szeptember 19.

2014.08.05. – A UPS kiadta tizenkettedik éves fenntarthatósági jelentését. A jelentésben a vállalat közölte, hogy három évvel korábban sikerült elérni légi és közúti flottájának 2016-ra vonatkozó 10%-os szén-dioxid csökkentési célkitűzését, emellett pedig a teljes szén-dioxid-kibocsátást is sikerült jelentősen csökkenteni 2013-ban. Ennek megfelelően a cég módosította céljait, és 2020-ra 20%-os kibocsátás-csökkentést tervez elérni a szállítási tevékenysége terén.

 

A 2013-as jelentés a vállalat folyamatban lévő fenntarthatósági törekvéseit dokumentálja a UPS ‘Committed to More’ (“Többet teszünk”) elnevezésű programjának keretében. A jelentés a UPS üvegházhatású gázok csökkentésére vonatkozó terveit és humanitárius kezdeményezéseinek mérhető hatásait is tartalmazza.

 

„Az UPS egy világszerte működő logisztikai vállalat, mely számos járművet és üzemanyagot használ mintegy 17 millió csomag és küldemény továbbítására, éppen ezért a UPS-nél a fenntarthatóság és a növekedés kéz a kézben jár,” – mondta el Scott Davis, a UPS elnök-vezérigazgatója. „Azt gondolom, az, hogy párhuzamosan tudtuk növelni szállítmányaink mennyiségét és csökkenteni kibocsátásunkat, jól példázza, miként lehet a környezetért tenni, miközben több ügyfelet szolgálunk ki, és nagyobb hozzáadott értéket teremtünk.”

 

Több szén-dioxid-kibocsátás megtakarítás

 

2013-ban a teljes szén-dioxid-kibocsátás 1,5%-kal csökkent 2012-höz képest, miközben a globális kiszállított mennyiség 3,9%-kal növekedett.

 

Több alacsony kibocsátású szállítójármű

 

A UPS 3.647 alternatív üzemanyaggal működő járművet üzemeltet világszerte. 2013-ban a vállalat 249 új nagyteljesítményű, cseppfolyós földgázzal (LNG) működő, “tisztább” tüzelésű tehergépkocsit indított útjára Amerikában. Az idei tervekben több mint 1000 darab LNG kamion elindítása szerepel.

 

2013-ban a UPS alternatív üzemanyaggal működő flottája 88 millió kilométert tett meg, ezáltal pedig 21,9 millió liter hagyományos benzint vagy dízelolajat “spórolt meg”. 2000 óta összesen több mint 560 millió kilométert regisztráltak ezek a járművek, az összes megtakarítás pedig 130 millió liter volt. Ezekkel a számokkal a vállalat jó úton halad 2017-re kitűzöttt 1,6 milliárd kilométeres célja felé.

 

Több mint 5,6 millió liter megtakarított üzemanyag az ORION útvonal optimalizáló rendszer használatával

 

A 2013-ban az USA-ban bemutatott ORION rendszer a vállalat üvegházhatású gáz csökkentési stratégiájának egyik alapköve. A rendszer algoritmusokat és flotta telematikát használva számítja ki a UPS sofőrök napi felvevő és kézbesítő tevékenységének optimális útvonalát. Az ORION segítségével a UPS összesen 10.000 utat optimalizált 2013-ban, amely több mint 5,6 millió liter üzemanyag és 14.000 tonna szén-dioxid-kibocsátás megtakarítást jelentett.

 

Rugalmasabb közösségek humanitárius támogatások révén

 

A UPS több ezer non-profit szervezet számára nyújt támogatást, melyek célja, hogy biztonságosabb, környezettudatosabb, és felkészültebb közösségeket teremtsenek. 2013-ban a UPS összesen 7,5 millió dollárt fordított humanitárius segítségnyújtásra, mely összese 250 segélyszállítmányt tett lehetővé a világ 46 országában.

 

Néhány példa:

  • 1 millió dollár a Fülöp-szigeteki Haiyan tájfun áldozatainak megsegítésére, valamint 6.800 kilogramm gyógyszer és orvosi műszer.
  • 390.000 kilogramm étel, téli ruha és egyéb készletek a szíriai menekülteknek, mely egy 99.000 kilogrammos sürgősségi segélyszállítmányt is magában foglalat az Irakba menekült gyermekek és családok részére.
  • A világ legnagyobb menekült táborába, a kenyai Dadaabba küldött segélyszállítmányok nyomon-követhetőségének fejlesztése.
  • 1,75 millió dollárnyi monetáris és természetbeni segítségnyújtás a Sandy szupervihar károsultjainak gazdasági lábra állásához, illetve az otthonaik helyreállításához.

 

A teljes jelentés elérhető a vállalat fenntarthatósági oldalán: ups.com/sustainability.

 

A UPS (NYSE: UPS) globális piacvezető a logisztika területén, a vállalat megoldások széles skáláját kínálja a csomagszállítás és fuvarozás, a nemzetközi kereskedelem és a haladó technológiák fejlesztése területén, a hatékony üzleti menedzsmentet szolgálva az egész világon. Az atlantai székhelyű vállalat több mint 220 országban és körzetben van jelen. A vállalat mind a hivatalos weboldalán (www.ups.com), mind céges blogján (www.blog.ups.com) megtalálható. Közvetlen UPS hírekért látogasson el a www.pressroom.ups.com-ra.

 

Kapcsolat:

 

Szántó András

06 30 396 7931

[email protected]