Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Péntekig feltétlen tankoljunk, mert utána drágább lesz
A pénteki árváltozással a benzin bruttó 4 forinttal, míg a gázolaj nagykereskedelmi ára bruttó 7 forinttal emelkedik.
-
Ma nyitja kapuit a SignExpo és a PPDexpo
Három nap, kettő kiállítás: 95 kiállító és több mint 4400 látogató – a pár nappal ezelőtti regisztrációs adatok.
-
Tudatos, munkaerő-megtartó stratégiával a megrendelők szolgálatában
Igazodva napjaink változó logisztikai elvárásaihoz a logisztikai iparágban markáns igényként jelentkezik az infrastrukturális beruházások és fejlesztések fontossága.
-
A segélyszállítmányok csomagolása csak hulladék
A keletkezett szemét feldolgozása nem fejlődött, sőt a háború miatt még rosszabb a helyzet, a hulladék hegyekben áll.
-
A logisztika jövője a mesterséges intelligenciában rejlik
A Ford olyan logisztikai rendszert és ellátási láncok kíván kialakítani, ahol az emberek helyett mindent gépek végeznek.