Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Logisztikai és autóipari gyártóüzem épül Miskolcon
Logisztikai és autóipari gyártóüzemet épít Miskolcon, egy alumínium öntészettel foglalkozó török fémmegmunkáló autóipari beszállító vállalat.
-
Ezzel a megoldással hatékonyabbá teheti a logisztikáját
A Continental digitális megoldásával hatékonyabbá tehető a tehergépkocsik rakterének kihasználtsága.
-
Helyzetjelentés a távolsági logisztikáról
A távolsági logisztika számos megpróbáltatással szembesül napjainkban. De vajon mikorra várható jelentősebb javulás?
-
Nagy bajba kerülhet az intermodális áruszállítás jelentős része
Augusztusban felújítások miatt többször lesz vágányzár, amelyek napokra megbéníthatják az intermodális áruforgalmat.
-
Régióbajnok logisztikai központépült a jövőnek Miskolcon
Rekordidő alatt képes kiszolgálni a gyárat a 20 ezernégyzetméteres, 18 ezer palettás raktárkomplexum