Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
A CSAOSZ megtartotta éves szakmai konferenciáját
Rendkívüli érdeklődés fogadta a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség éves konferenciáját.
-
Előre kell tervezni a logisztika dömpingjére
Az ünnepek előtti csúcsidőszakban az ellátási lánc pontos tervezéssel és felkészített rendszerekkel állja a sarat.
-
AUTONÓM KAMIONOK
A cél autonóm teherautók fejlesztése, és idén májusban megkezdődött a tesztelés.
-
Hogyan adjunk értéket a hulladékainknak?
A vállalati hulladéklogisztika egyik kulcsfontosságú technológiáját nyújtja a hulladékprés!
-
Malagrow: hulladékkezelés egyedi igények szerint
Tudják, hogy mit kell kezdeni a szeméttel. A Malagrow Kft. a legjobb hulladékkezelő gépeket ajánlja partnerei számára.
