Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Díjat nyert az új, magyar fejlesztésű robot
A Doroti Pack Kft. átrakó-robotja, felismeri a különböző méretű termékeket is, így kiválóan használható a csomagolóiparban.
-
Milliárdos beruházások a cég legátfogóbb fejlesztésére
Nyáron Zalaegerszegen és Pécset megkezdi működését a vállalat két új telephelye.
-
Rég nem látott áremelkedés a közúti árufuvarozásban
A rendszerváltás óta nem látott mértékű emelkedést érhetnek el a közúti fuvarozás díjai az idei évben.
-
Újabb állomáshoz érkezett a Trans-Sped növekedése
A Trans-Sped komplex logisztikai szolgáltatást kínál a Nagytarcsán felavatott, több mint 13 ezer m²-es raktárbázisán.
-
Hétvégén már olcsóbban tankolhatunk
Az üzemanyagárak kedvező irányba változnak, ezzel az üzemeltetési és logisztikai költségek is csökkenhetnek.