Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Fuvarozói felelősség a fuvarfeladat teljesítése közben eltulajdonított áruért
Milyen mértékben felelős a fuvarozó, ha a feladat teljesítése közben bűnelkövetők martalékává válik a szállított áru?
-
Megduplázza gyártócsarnokát a Sipospack Kft. Sóskúton
Kapacitásnövelés környezetbarát módon a Sipospack Kft-nél. A komplex beruházás során megduplázzák a gyártócsarnok méretét.
-
KARRIER
Sikerült meghúzni a macska bajszát
-
Idén április 20-án, azaz ma van a Logisztika Napja
Több mint tíz éve csatlakoztunk a kezdeményezéshez; számos programmal találkozhatnak a logisztika iránt érdeklődők.
-
Covid és trend: négy javaslat a logisztikai cégeknek
A logisztikai ágazat az egyik nagy nyertese és kockázatviselője a járványnak.