Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
Empack – Dortmund
A látogatók a csomagolóipar és a belsőlogisztika legújabb trendjeiről tájékozódhattak.
-
Ezért is nehéz a generációváltás
Hogyan lehet manapság „háznál tartani” a képzett, emberileg és szakmailag bevált munkaerőt?
-
Kiosztották a logisztikai szakma legnívósabb díjait
Az MLBKT örömmel ismeri el a győztesek szakmai elhivatottságát és nagyszerű teljesítményét.
-
‘World Wide Work by MEWA’ – A munkavédelmi termékek új márkajelzése
A név egyben a vállalat koncepcióját is tükrözi: a MEWA a lábbelik, kesztyűk és egyéb munkavédelmi termékek.
-
Rekordidő alatt elért termelési mérföldkő a DAF-nál
Ünnepélyes keretek között átadták a százezredik újgenerációs DAF XF tehergépkocsit.