fbpx

A DAF megtalálta a legrégebbi, még most is kereskedelmi célú használatban lévő DAF-tehergépkocsit

Írta: Kalmár Nárcisz - 2018 december 04.

Nemzetközi szintű keresést követően a DAF megtalálta a legrégebbi, még most is használatban lévő DAF-tehergépkocsit, amelyet majdnem napi szinten használnak. A szóban forgó tehergépkocsi – egy bámulatosan fürge A1600-as – Frits és Nicky Hoefnagels tulajdonát képezi, akik a tehergépkocsit egy nosztalgikus hangulatot idéző vásári vidámpark szállítására használják.

 

Keresést indított a DAF

A DAF még az év első felében meghirdette, hogy a vállalat 90. születésnapja alkalmából keresi a legrégebbi tehergépkocsit. A keresés egy, a közösségi médián közzétett videóval indult, amelyben egy marhakereskedő szerepel, aki az 1980-as évek eleje óta vezeti a DAF-tehergépkocsiját Írországban. A videót majdnem fél milliószor nézték meg, és a megtisztelő címre esélyesekkel kapcsolatos tippek, javaslatok lavináját indította el. A világ minden tájáról özönlöttek a válaszok, de a legrégebbi tehergépkocsit pont az eindhoveni DAF gyár szomszédságában találták meg, egészen pontosan egy Bakel nevű faluban.

A DAF rengeteg bejelentést kapott olyan járművekről, amelyeket az 1950-es évek vége és az 1960-as évek eleje óta használnak, beleértve egy 1963-as tűzoltókocsit is, amelyet még ma is rendszeres használatban van, valamint egy rendkívül régi, rendszámtábla nélküli tehergépkocsit, amelyet aratáskor termények szállítására használnak.

Ezek a tehergépkocsik azonban nem feleltek meg a feltételeknek: a nyertesnek egy olyan tehergépkocsinak kellett lennie, ami ma is napi használatban van és közúti szállításban is részt vesz.

Meglett a legrégebbi!

A legrégebbi DAF-tehergépkocsi büszke tulajdonosa egy holland családi vállalkozás a Hoefnagels-ék, akik a vásári vidámparkjukat szállítják Hollandián belül.

A büszke tulajdonos, Frits Hoefnagels, magyarázatot ad a sikerre: – A mutatványunk már szinte gyerekjáték. DAF-tehergépkocsijainkat a vásári vidámparkunk szállítására használjuk. Ezeket a tehergépkocsikat annak idején újonnan vásároltuk. A vidámparkot télen összepakoljuk és tároljuk, de ezen kívül kora tavasztól késő őszig úton vagyunk, és ezt a hatalmas felépítményt helyszínről helyszínre visszük.”

„Egy 1975-ben gyártott 2800-as és egy 1971-ben gyártott 1600-as mellett két A1600-asunk van. A DAF „kikker” járműveink egyikét (melyet a békaszerű kinézetük miatt hívunk így) 1968-ban gyártották, míg a másikat 1969-ben. Egyáltalán nem kíméljük őket – mondta nevetve Hoefnagels úr.

Összeállította: Kalmár Nárcisz