A magyarországi szolgáltató központok (SSC) közel fele továbbra is a mára elavult üzleti modell alapján működnek, miközben világszerte egyre megfigyelhető a trend, hogy az SSC már nem csak kiváltja, de optimalizálja is az anyavállalatok tevékenységeit, hangzott el az EY, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) és a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) közös konferenciáján.
A szakértők szerint ahhoz, hogy a szolgáltatók fenntarthassák meghatározó szerepüket a gazdaságban, elengedhetetlen, hogy adaptálják az új technológiai megoldásokat, illetve el kell mozdulniuk az end-to-end folyamatszervezés irányába.
A hazai szolgáltató központok jelentős része továbbra is egy közel 20 éves működési modell szerint végzi tevékenységét. Az érettebb SSC-k ugyan már megkezdték szervezetük fejlesztését, és képesek komplex, magas hozzáadott értékű üzleti folyamatokat is összehangoltan működtetni, de még ők sem tudnak teljes mértékben eleget tenni a globális anyavállalatok elvárásainak az EY ügyfelei körében végzett elemzése szerint.
A multinacionális cégek a jövőben olyan szolgáltatókra bíznák folyamataik központosítását, akik nem csak a meglévő ügymenetek kiváltására alkalmasak, hanem arra is, hogy a piaci trendeknek megfelelően optimalizálják azokat. Az említett esetben robotika és mesterséges intelligencia teszi lehetővé a bejövő számlák emberi beavatkozás nélküli könyvelését.
Az ágazat további növekedését vetíti előre, hogy dinamikusan növekszik azoknak a vállalati funkcióknak a száma, amiket a cégek a jövőben akár teljes mértékben szolgáltató központokba szerveznének ki. A pénzügyi folyamatokat a vezetők 100 százaléka, a beszerzési funkciót 71, a HR-t pedig 68 százalékuk a jövőben teljesen átadná az SSC-k számára az EY globális elemzése szerint.