Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó újfejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában, amit nagyjából 2040-ig értékesítik, írta a Handelsblatt.
Az 1937-ben alapított Volkswagen történetének legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül, mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető, a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről egy sajtóbeszélgetésen. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.
Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme hamarosan megjelenik. A márka arculatot vált, a hagyományos kék-ezüst VW-logó helyére kerülő új emblémát a frankfurti autószalonon (Internationale Automobil-Ausstellung – IAA) mutatják be. A wolfsburgi székház tetején elhelyezett VW-logót is leszerelik, a 8 méter átmérőjű, 7,5 tonnás korongot már a napokban eltávolítják a 70 méter magas épületről.
A Volskwagen az arculatváltással együtt az elektromobilitás felé fordul, így az új logó először az első teljesen elektromos meghajtású modellsorozatot díszíti majd, amelynek első tagja, az ID.3 nevű autó szintén az IAA-n debütál.
A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat, olvasható a Magyar Logisztika oldalán.