Tesztüzemben az önvezető csomagszállító

Habár komoly önvezető fejlesztések zajlanak az Egyesült Államokban, ez csupán a második alkalom, hogy egy cég számára lehetővé tették önvezető járművek pilóta nélküli tesztelését. A Nuro számára nem is volt más lehetőség, hiszen a jármű embernek nem elég nagy.

Ez egyfajta átmenet egy hagyományos autó és egy elektromos modell között: a Nuro méretét tekintve leginkább egy golfkocsira emlékeztet, az ülések és a tető helyén tárolórekesszel a kiszállításra váró ételcsomagok számára.

A Nuro R2 még februárban kapott felmentést az egész Egyesült Államokra vonatkozóan a forgalomba helyezési szabályok egy része alól: nem szükséges például tükör, szélvédő, pedál vés kormánykerék a járműre. Most Kaliforniában azt is engedélyezték, hogy részt vegyen a közúti közlekedésben, olvasható a totalcar oldalán. Mivel egyébként is nagyon megritkult a forgalom a kijárási tilalom miatt, ebből aligha lesz baj, és a cég – bár a szövetségi felmentést 5000 járműre kapta meg – egyelőre két prototípussal kezdi meg a tesztelést.

Az önjáró rendeléskiszállító ahhoz valószínűleg nem áll rendszerbe időben, hogy a jelenlegi járványhelyzetben komoly segítséggé váljon. Viszont egyáltalán nem kizárt, hogy a 40 km/h végsebességű szerkezeteket épp a koronavírus kapcsán elrendelt kijárási tilalom segíti majd át a közönség kezdeti idegenkedésén.

Képek forrása: THE ROBOTREPORT

közlekedés önvezető jármű