Robotizált étterem nyílt Kínában

A digitális átalakulás korában a cégek a mesterséges intelligenciát, az IoT-eszközöket, az automatizálást és más hasonló megoldásokat vesznek igénybe működésük korszerűsítéséhez. A 21. században az automatizálás kulcsfontosságú alkotóelemeinek számító robotok már nem csupán ipari környezetben használhatók, hanem gyakorlatilag a mindennapi élet részévé válnak.

 

 

Világszerte egyre több példa van rá, hogy a robotok biztonsági őrnek állnak a bevásárlóközpontokban vagy információkat szolgáltatnak a reptereken. Az egészségügy területén is nagy hasznuk vehető, s akár életmentő szerepük is lehet.

A sorból természetesen a vendéglátás sem maradhat ki. Júniusban a Qianxi Robotic Catering Group megnyitotta robotizált éttermét a kínai Kuangtung tartományban, olvasható a TechRepublic és IoT ZóNA oldalán.

A 2000 négyzetméter összterületű komplexumban egyszerre körülbelül 600 vendég tartózkodhat, a kínálatban 200 különféle étel található. Az étterem területén több mint 20 robot áll készenlétben arra, hogy elkészíthesse a kiválasztott fogásokat, majd kivigye a vendégeknek. A gépesített szakácsok egy-egy előkészített gyorsételt akár 20 másodperc alatt is képesek elkészíteni.

Zhao Chunsheng a  Kínai Tudományos Akadémia akadémikusa, gépészmérnök specialista szerint a robotizált étterem innovatív módon valósította meg a szoftveres és hardveres integrációt, valamint az ember és a gép közötti együttműködést.

A társaság még az idén számos centralizált konyhát szeretne kiépíteni, hogy más városokban is a most megnyílt étteremhez hasonló helyeket alakíthasson ki. Ezen felül évente 5000 robot tömeges gyártását is tervezi.

digitalizáció mesterséges intelligencia robot robotgyártás robotizáció robotok dolgoznak étteremben vendéglátás