A kínai CATL szállít akkumulátorokat a németországi Trailer Dynamics 2023-ban érkező elektromos félpótkocsijához. A merőben új koncepciótól a kamionok károsanyag-kibocsátásának csökkentését remélik.
Közel 800 °C-os felmelegedést is elvisel az akkumulátor
A Trailer Dynamics Newton e-Trailer félpótkocsijának egyik tengelyét szükség szerint a pótkocsi akkumulátorában tárolt elektromos árammal hajtják meg. A dízelüzemű traktorokhoz kapcsolva plug-in hibrid hajtást eredményező megoldást fejlesztő cégnek a Newton e-Trailer lesz az első elektromos félpótkocsija.
Tekintettel a hatásokra, amiknek az akkumulátorok az árufuvarozás közben lehetnek kitéve, illetve az energiahatékonyság iránti igényre, a CATL egy 300 kilowattórás lítium-vas-foszfát energiatároló egységet fejleszt. A lítium-vas-foszfát kémiájú akkumulátorok hosszú élettartammal rendelkeznek, és akár közel 800 °C-ra is felmelegedhetnek.
Nagyobb teljesítmény, biztonság és megbízhatóság
Az akkumulátor hűtéséről folyadékalapú hűtés gondoskodik. A CATL szerint a folyadékalapú hűtőrendszer nagyobb teljesítményt, biztonságot és megbízhatóságot eredményez, mivel lehetővé teszi, hogy a cellák hőmérséklete a külső hőmérséklet szélesebb tartományában maradhasson optimális szinten.
A CATL továbbá a saját, úgynevezett cell-to-pack technológiáját fogja használni, mellyel a Newton e-Trailer akkumulátorának egy kilogrammjára jutó energiasűrűség eléri a 155 wattórát.
A két partner arra számít, hogy az elektromos félpótkocsi rendkívül versenyképesnek fog bizonyulni az alacsonyabb költség, valamint a jobb felhasználói élmény miatt – írta meg az electrive.com és az autopro.hu.
Kép forrása: Trailer Dynamics