fbpx

A Pulzus megmondja

Írta: Barna Ferenc - 2021 január 20.

A válaszadók közel 82%-as ismeri a Hazai Termék védjegyet, mégis csak alig 44%-a tartja fontosnak ebből a termékkörből vásárolni.

Fontos különbséget tenni a védjegyek között jelentéstartalmuk alapján. A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. weblapján ismerteti a védjegyeket és azt, hogy mit mondanak el a termékekről:

 

Magyar Termékek, védjegyek

A logók jelentése (Forrás: Magyar Termék Nonprofit Kft.)

 

Miért érdemes védjeggyel jelölt terméket választani?

Egy megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült, hazai előállítású terméket vásárolsz, és ez mellet még hozzájárulsz az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez, végső soron pedig a hazai gazdaság élénkítéséhez.

 

Vedd a hazait!

A vélemények alakulása a Pulzus felületén (Forrás: Pulzus)

 

A válaszadók 28,5%-a ezt biztos tudja, ezért tartják nagyon fontosnak, hogy hazai terméket emeljenek a kosarukba. 43,9%-uk már csak „valamennyire” találja fontosnak, vagyis ez már nem a tudatos vásárlói kategória, ha a magyar termékek szemszögéből nézzük. A válaszadók majd egynegyede viszont nem tartja fontosnak, hogy vásárláskor figyeljen a termék származása.

 

A felmérés a Pulzus platformján történt

A koronavírus miatti korlátozások miatt növekedett az emberek online térben történő tevékenysége. Az okostelefonok technikai fejlődése lehetővé teszi, hogy olyan tevékenységeket, melyekhez korábban internet csatlakozással rendelkező számítógép kellett, most gyorsan, a tv előtt, vagy éppen a villamoson ülve a kis kütyü segítségével műveljünk.

Ennek lehetőségét felismerve, a gyors üzleti döntésekre való igényre tekintettel született meg a Pulzus. Az adatok ökoszisztémáját egységesen és hatékonyan támogató rendszer: adatfelvétel, az információk feldolgozása, az üzleti döntéseket azonnal támogató elemzés.

A gazdasági és társadalmi konszolidáció olyan kérdést vet fel, amelyekre a választ mindenki gyorsan és hiteles forrásból akarja megkapni. Az egyik terület lehet például a fogyasztói és vásárlási szokások változásainak követése.

 

Pulzus app

A véleményt formálhatsz, kérdést tehetsz fel, segítheted a döntéshozatalt (Forrás: Pulzus)

 

Összehangolt piaci jelenlét

Mindezt szem előtt tartva működteti az applikációt a 2021-től megújult Pulzus csapat: az MTM Kft. stratégiai szövetségre lépett az Impetus Research Kft.-vel. A két megerősített értékesítési csapattal, összehangolt piaci jelenléttel és folyamatosan piacra kerülő új szolgáltatásokkal áll az ügyfelek rendelkezésére. A közösségi alapon történő piackutatás az egyik lehetséges válasz a szakma előtt álló kihívásokra.

A Pulzus egy olyan piackutatási célra szervezett platform és közösség, melynek tagjai naponta több alkalommal mondhatják el véleményüket napjaink legfontosabb gazdasági, közéleti és köznapi eseményeivel kapcsolatban, illetve célzott piac- és közvéleménykutatási projektekben vehetnek részt.

„Manapság az okoseszköz mindannyiunk kezében ott van és a kezelése sem okoz gondot senkinek. Chatben, szöveges üzenetekben kommunikálunk, ezekre mindig van pár percünk. Erre a logikára fűztük fel a legújabb kutatási megoldásunkat” – mondta Felvinczi Kálmán a Szondaphone Kft. ügyvezetője, Pulzus egyik alapítója.

„Számomra kutatóként nagyon sokat jelentenek azok az előnyök, melyeket a Pulzus az adatfelvétel gyorsasága és megbízhatósága szempontjából képvisel. Ezeket természetesen nem csak a piackutatásban, hanem a társadalomkutatásban is jól lehet használni. Ezért is vettem részt a módszertani fejlesztésekben’ – mondta Závecz Tibor, a Závecz Research ügyvezetője, aki szintén alapítója a Pulzusnak.

 

Vedd a hazait!

 

A Pulzussal a cégek vezetői is tájékozódhatnak (Fotó: Magyar Termék Nonprofit Kft.)

 

A közösség tagjai nem csak válaszolnak, kérdést is tehetnek fel

Az új módszer alapja egy olyan közösség, melybe bárki beregisztrálhat, aki az ismert alkalmazásboltokból letölti a Pulzus applikációját. A közösség tagjai naponta több alkalommal kapnak kérdéseket az alkalmazáson keresztül, melyek legtöbbször az adott időszak legfontosabb kérdéseivel kapcsolatos véleményeket vizsgálják. Nagy újítás, hogy a tagok nem csak válaszolnak, de azonnal azt is megnézhetik, hogy mi a többiek véleménye az adott kérdésben.

Jelenleg a rendszernek több mint 60 ezer regisztrált felhasználója van, a mobilos app letöltése is meghaladta az 50 ezret.

Forrás: Pulzus, sajtóközlemény