fbpx

Készüljünk fel a járvány utáni visszatérésre!

Írta: Transpack-2021/I. lapszám cikke - 2021 március 14.

A szolgáltatás frontvonalában dolgozóknak nagyvállalati szintű eszközökre és megoldásokra lesz szüksége ahhoz, hogy a COVID-19 járvány utáni talpra állás sikeres legyen.

Mivel a világ számos országa várakozással tekint a lezárások időszakának megszűnése, és a nem létfontosságú létesítmények újbóli megnyitása elé, itt az ideje, hogy a vállalatok elkészítsék erre vonatkozó terveiket. A különböző iparágaknak saját kihívásaikkal kell szembenézniük – sokaknak új megoldásokat kell kidolgozniuk, például a szociális távolságtartáshoz történő alkalmazkodásra. Másoknak szokatlanul nagy keresletet kell majd kielégíteniük. Ez különösen igaz a közüzemi ágazatban működő vállalkozásokra: a víz-, gáz- és áramszolgáltatókra, valamint a távközlésre. Egyszerűen azért, mert az irodák, üzletek, műhelyek és más vállalkozások újra megnyitják kapuikat, és valószínű, hogy a visszatérés sokak számára nem lesz egyszerű. Röviden összefoglalva: a karbantartó és javító csapatok számíthatnak arra, hogy elárasztják őket a sürgős kérések, miközben még mindig kevés a személyzet, mivel továbbra is érinthet csapattagokat a vírus okozta megbetegedés.

 

A legjobb módja annak, hogy ismét lendületbe jöjjünk

Ezeknek a csapatoknak a számára az optimális hatékonyság elérése valószínűleg jelentős logisztikai erőfeszítést igényel. A siker – legalábbis részben – a felszerelésükhöz szükséges eszközöktől függ: a skála a szerszámosládákban található kéziszerszámoktól a járművekig, és a mobil eszközökig terjed. Számos kulcsfontosságú pontot kell szem előtt tartani, amikor a terepen dolgozó munkatársak számára megfelelő mobil számítógépek kerülnek kiválasztásra.

 

szerelő

 

Az első és legfontosabb szempont a megbízhatóság. Az alkalmatlan technológia mind pénzben, mind pedig időben sokba kerül. A VDC Research megállapításai szerint a terepen dolgozók körében egy mobil eszköz meghibásodása átlagosan 100 perc leállást eredményez: annak kiszámítása, hogy ez mit jelent mind a munkavállalói költségekben, mind az elmaradt bevételekben, megerősíti a megbízható berendezések értékét. Az olyan, célirányosan kialakított nagyvállalati szintű eszközök, mint például a strapabíró táblagépek, könnyen lehet, hogy heteken belül behozzák az árukat. Az ügyfelek elégedettségét is befolyásolja az állásidő. A táblagépeknek hosszú időn keresztül következetesen jól kell működniük a legnagyobb kihívást jelentő körülmények között is, például amikor a felhasználók használat közben leejtik, nekiütik valaminek, és általánosságban ki vannak téve a környezeti hatásoknak, akár egy átlagos munkanap során is.

Az ilyen szintű megbízhatóság biztosításának legjobb módja a robusztus eszközök használata. Ezt gyakran rosszul értelmezik: a robusztus kivitel nem azt jelenti, hogy egy fogyasztói eszközt egy gumitokba helyezünk. Nem is csak azt, hogy egy tesztsorozat alatt jó értékek mérhetők, mint például egy eszköz képes túlélni a cseppállósági tesztet, vagy jó védettségi fokozat (IP) minősítéssel rendelkezik. Az igazán strapabíró táblagépeket az alapoktól kezdve úgy tervezték, hogy ellenálljanak a szélsőséges igénybevételnek, tesztelve többek között az ütés, a nedvesség, a rezgés, a por, a szélsőséges hőmérséklet, a termikus sokk és az akkumulátor vizsgálatának kombinációjával.

Ebben a képlékeny helyzetben figyelembe kell venni a teljes tulajdonlási költséget (TCO): a folyamatos gazdasági bizonytalanság miatt a beruházásokat minden eddiginél előrelátóbban kell megtervezni.

A nem robusztus eszközök közel háromszor olyan gyakran hibásodnak meg, mint a strapabíró kivitelűek. Annak ellenére, hogy általában sokkal alacsonyabb áron szerezhetők be, a TCO körülbelül kétszer annyi a nem robusztus eszközökre nézve, mint strapabíró versenytársaik esetében. Az akkumulátor meghibásodása és a kapcsolódási problémák még tovább emelhetik ezt a költséget.

 

Forrás: Zebra Technologies