fbpx

Praktikusat, egyedit létrehozni a fogyasztóknak

Írta: Transpack-2022/I. lapszám cikke - 2022 március 05.

Müller Petra, az Óbudai Egyetem hallgatójának terve egy fantasztikus adottságú termékhez

A méltán népszerű Hungaropack Student verseny elismert és különleges érdeklődésre számot tartó 2021-es terveinek bemutatását célzó sorozatunk egyik utolsó részében az ugyancsak ismert hévízi gyógyhatású iszapra tervezett csomagolást mutatjuk be. Müller Petra célja egyszerre volt egy különlegesség és a vásárló számára hasznos termék létrehozása.

Fotó: Kohout Zoltán

Milyen út vezetett a grafikai tervezői, csomagolástervezői szakirányhoz? Mi alapján választottad az Óbudai Egyetemet?

– Már kiskoromtól kezdve érdekelt a rajzolás, a tervezés. Később olyan középiskolába kerültem, ahol emelt óraszámban tanulhattam rajzolni. Ez segített megerősíteni bennem, hogy valamilyen művészi, tervezői irányba szeretnék továbbtanulni. Majd mikor az egyik ismerősöm, aki úgyszintén az Óbudai Egyetemen végzett, megmutatta munkáit, hogy miket készített, úgy döntöttem, én is ide szeretnék járni. Így esett a választásom az Óbudai Egyetem, Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar, Ipari termék- és formatervező mérnöki szakirányára.

Összhang és egyediség a kozmetikumcsomagolásban

TERMÉKLEÍRÁS. Petra Hézi kozmetikum-termékcsaládjáról azt írja a Hungaropack Studenthez benyújtott pályamű: a hévízi iszap jó adottságait kihasználva alakította ki ezt a termékcsaládot, mely hévízi gyógyiszapból, samponból, balzsamból, tusfürdőből, ránctalanító krémből, arcradírból, testápolóból és folyékony szappanból áll. Az iszap felhasználása segít a bőr és test regenerálódásában, emellett hidratál is. Henger formája révén könnyen kézreálló, anyagának köszönhetően pedig kevésbé csúszós. A sampont, testápolót és a szappant pumpás zárással látta el a könnyű adagolás érdekében. A balzsamot és a tusfürdőt flip-top kupakkal, míg a tégelyeket egyszerű csavaros tetővel képzelte el a tervező.

Mi motivál a csomagolástervezésben, mi a személyes kötődésed a szakterülethez?

– Személy szerint nagyon szeretem a különlegesen, szépen, ízlésesen csomagolt termékeket. Gyakran aszerint választok a boltban két hasonló termék közül, hogy melyiknek tetszik éppen jobban a külleme, a grafikája vagy az, hogy melyik rendelkezik praktikusabb csomagolással. Így különlegesen fontos számomra a jól megtervezett termék, és azért szeretem ezt a szakmát, mert itt lehetőségem van valami igazán nagyszerűt, praktikusat, egyedit létrehozni, ami által a fogyasztók érdekeit szolgálhatom.

Mi alapján választottad, tervezted a hévízi iszapos kozmetikumokat a Hungaropack-os csomagolástervhez? Milyen piackutatás, tipográfiai elgondolás, dizájnkoncepció vezette a tervezést?

– Iskolámban, az egyik félévben olyan projektfeladatunk volt, ahol egy hungarikumnak kellett a csomagolását megterveznünk, drogéria témában. Egy kis piackutatás, internetes böngészés után rátaláltam a hévízi iszap fantasztikus adottságaira, és úgy döntöttem, ez fogja adni a termékem alapját. A dizájn szempontjából fontosnak tartottam, hogy visszaadja a hévízi iszap felhasználási lehetőségeit, emellett lényeges volt, hogy könnyen értelmezhető legyen a grafika és a tipográfia. Nyolctagú termékcsaládomat úgy készítettem el, hogy összhangot képezzenek, de az egyes termékek megőrizzék egyedi tulajdonságaikat, mint például a sampon esetében a grafika egy női arcot ábrázol hajjal, míg a testápoló egy egész emberi alakot.

Milyen terveid vannak a pályaválasztásban? Csomagolástervező lennél, dizájner stb., illetve itthon vagy külföldön folytatod-e a pályát az egyetem után?

– A tervem a jövőre nézve még képlékeny. Amit viszont tudok, hogy a szakmában szeretnék elhelyezkedni, azon belül is leginkább a grafikai tervezés érdekel. Egyelőre nem tervezem külföldre menni, így remélem, találok itthon munkát a szakmámban.

Kohout Zoltán