A Mekit váltó orosz hamburgerlánc logisztikai problémái

Írta: Barna Ferenc - 2022 június 16.

Az Oroszországot elhagyó McDonald’s helyén megnyíló gyorsétteremlánc kínálata még nem teljes logisztikai problémák és a csomagolással kapcsolatos nehézségek miatt.

Orosz gyorséttermilánc
Új arculat, megőrzött ízek, bár még vannak hiányosságok kínálat és csomagolás terén – a tulajdonos szerint (fotó: CNA)

A Vkuszno-i tocska (Finom – és pont) elnevezést kapta a McDonald’s helyén megnyíló orosz hamburgerlánc

A McDonald’s március 14-én függesztette fel tevékenységét Oroszországban az ukrajnai háború miatt, majd két nappal később bejelentették, hogy gyorséttermi lánc elhagyja az orosz piacot és eladja az országban lévő eszközeit.

Az így keletkezett űrt igyekeznek pótolni: az első gyorsétteremek (15) hétvégén fogadta a hamburgerre vágyó vendégeket. A héten pedig további félszáz étterem nyit ki, ahol korábban McDonald’s működött – közölte Oleg Parojev, a cég vezérigazgatója Moszkvában.

A vállalat hetente 50-100 üzlet megnyitását tervezi. Az új lánc logója zöld alapon két, hasábburgonyát jelképező sárga vonal és egy hamburgert szimbolizáló narancsszínű korong.

A lánc igyekszik megfizethető maradni (egy dupla sajtburgerért 129 rubelt számláznak). Igyekeznek megőrizni a korábbi megszokott hangulatot, azonban eltávolítanak mindent, ami a McDonald’sra utal.

Vannak még logisztika problémák

A cég vezetője elmondta, hogy logisztikai és csomagolással kapcsolatos problémák miatt jelenleg nem elérhető a teljes kínálat. Ezen kívül az étlapról lekerülnek olyan termékek, melyeket a fogyasztók a McDonald’s márkához köthetik. Ezeket a helyi ízvilágot visszaadó készítményekkel fogják pótolni.

Az ételek csomagolásának nagy része sima fehér egyelőre, csakúgy, mint az italos poharak, míg az elvihető zacskók barna színűek – nem volt idő az arculatnak megfelelő csomagolás elkészítésére. A McDonald’s logókat egyes korábban lecsomagolt, átvett termékek esetén fekete jelölések borítják.

Forrás: CNA
Összeállította: Barna Ferenc