Játékos csomagolás

Írta: Transpack-2022/III. lapszám cikke - 2022 július 20.

Mat Bogust kartonipari mérnököt inspirálják a rossz csomagolások. Ha egy csomagolási megoldás nem működik megfelelően, akkor nem tudja megállni, hogy azt egy ötletes technika vagy dizájn alkalmazásával ki ne javítsa.

Auckland, Új-Zéland az otthona Mat Bogustnak és 2010-ben alapított strukturális csomagolástervező ügynökségének, a Think Packagingnek. Bogust kartonipari mérnök, aki szereti úgy jellemezni magát, mint aki „dobozokat készít”.

csomagolás
Néhány ötletes kartondizájn a Think Packaging munkáiból

Ügynökségének szokatlanabb projektjei közé tartozik egy összecsukható, összehajtható háti hokedli, amit a hátunkra rögzíthetünk, ha éppen nem akarunk ülni rajta, például egy szabadtéri rendezvényen. A vállalat projektportfóliójába tartozik egy speciálisan kidolgozott, kizárólag interneten árusított, üveges méztermék csomagolása is.

Sokat változott az évek során a Think Packaging küldetése, de számára projektmegbízástól függetlenül mindig a fenntartható karton a helyes választás.

Miként jellemezné a Think Packaginget?

– A Thinknél minden a formáról szól: tiszta élek, szoros hajtások és tökéletes illeszkedés. Szép és átgondolt pillanatokat készítünk kartonból a vásárlóink és a kreatív emberek számára a világ minden tájáról. Gondolkodásunk központjában mindig a karton áll. A szép, jól feldolgozható és fenntartható karton: hogyan lehet azt vágni és hajtogatni, végül valami egyedit és sajátságosat készíteni egy márka számára. Olyan ügyfelek számára vállalunk projekteket, akiknek elege van a megszokottból, és termékeik egyediségét a strukturális csomagolástervezéssel szeretnék kifejezni.

csomagolás
1 – Steens. Think Packaging in collaboration with David Trubridge. Project management: Nikki Withington, Square One & Todd Murdoch, Steens. Photography: Kevin Emirali. Photo – graphic art direction + edits: Shiv Narandas.
csomagolás
2 – Peddlers Gin Co. Think Packaging in collaboration with OMSE. Photography: Graeme Kennedy. Final imagery thanks to & copyright © Peddlers Gin Co.
csomagolás
3 – Cook & Nelson. Think Packaging. All graphic design, flag concept development & illustration: Butcher & Butcher. Photo – graphy: Kevin Emirali. Photographic art direction + edits: Shiv Narandas.

Mióta foglalkozik kartondizájnnal?

– 17 éves koromban keltette fel az érdeklődésemet. Ebben az életkorban különösen nyitottak vagyunk az új benyomásokra. Válaszoltam egy álláshirdetésre a helyi újságban, és jelentkeztem a csomagolástervező/mintakészítő állásra. Nemrég töltöttem be a 40. életévemet, és még mindig szenvedélyesen foglalkozom azzal, amit csinálok. Szóval ez a hirdetés nagyon jó találat volt!

Mi tetszik önnek a kartondizájnban?

– Igen sokoldalú, és sok médiumot felölel. Nagyon szórakoztató egész nap a kartonpapírral játszani, és olyan széles termékskálából válogatni. Néha teljesen olyan, mintha legókockákból építenék valamit.

Mi inspirálja önt a legjobban?

– Legjobban a rossz csomagolás inspirál bennünket. A műanyag bliszterfóliás csomagolások és szabványos dobozok felhasználói valószínűleg utálnak minket, de ezt egyáltalán nem bánjuk.

Mat Bogust
Hogy még titokzatosabbnak tűnjön, Mat Bogust inkább eltakarja az arcát. „Én vagyok az új Daft Punk” – mondja

Mi a jó csomagolás titka?

– A titok nyitja a mérlegelés. A termékek célirányosak, és olyan csomagolást érdemelnek, amely azokat minden érintkezési ponton kiszolgálja. Gondosan odafigyelünk minden apró részletre, stanckontúrra. Minden projektet friss gondolkodással közelítünk meg, és precíz, kézzel kivágott prototípusokat készítünk, így ön is saját ujjbegyével érezheti a szenvedélyt és a mesterségbeli tudást.

Mit várhatunk legközelebb a csomagolás területén?

– Úgy gondolom, hogy az e-kereskedelem alapos átalakuláson megy keresztül, elsősorban a Covid19 és a fenntarthatósági követelmények miatt. Manapság gyakran az e-kereskedelem az első kapcsolatfelvételi pont egy márkával. Ezért fontos, hogy jól csináljuk.

Bár a járvány sokat tönkretett abból, amit az üzleti életben és a mindennapi életben csinálunk, az emberek ráébrednek arra, hogy továbbra is piacra dobhatunk, eladhatunk és vásárolhatunk termékeket – csak másképpen, mint eddig. Ügyfeleink az e-kereskedelmi platformjaik összehangolásán dolgoznak, és a csomagolás megváltoztathatja a márkaszemélyiséget és azt, ahogyan az emberek kapcsolatba lépnek a márkával, amikor a fizikai bolti élmény megszűnik.

Forrás: Inspire 2021/67 I Szerző: Natalie Roos & Cari Simmons I Illusztráció: Inspire I Fordítás: LUPE Magazin