A BMW Csoport mára számos újítást végzett a logisztikai folyamataiban használt csomagolások területén az erőforrások megóvása érdekében. Mindez hozzásegíti a bajor vállalatot ahhoz, hogy az ellátási láncában felmerülő, egy járműre jutó szén-dioxid-kibocsátást ötödével csökkentse.
Újrahasznosítástól a bioanyagokig
A BMW európai gyáraiban fokozatosan nő az újrafelhasználható csomagolások újrahasznosított anyagtartalma. Az idén megkötött szerződések keretében használt csomagolóanyagok esetében ez már el fogja érni a 35 százalékot, szemben a tavalyi 20 százalékkal. Emellett az alternatív anyagok választása, az egyszer használatos csomagolások kerülése, illetve a csomagolás tömegcsökkentése szintén segít a környezetterhelés csökkentésében.
A konkrét lépésekre egy példa az újrahasznosított EPP (expandált polipropilén) használata. A BMW újonnan bevezetett EPP konténereinek anyaga 25 százalékban újrahasznosított. Ezekkel a termékek alakjához igazítható tárolókból évente 360 ezer darabra van szüksége a vállalatnak, ami azt jelenti, hogy az újrahasznosított anyagok jelen arányával közel 280 tonna szén-dioxid-kibocsátás spórolható meg évente. A zöldebbé tételen jelenleg is dolgoznak a mérnökök, és ha minden jól megy, 2024-től kizárólag 100 százalékban újrahasznosított konténereket fog beszerezni a BMW – olvasható az auopro.hu oldalon.
Ennél még sokkal nagyobb hatással lesz az emisszióra az idén bevezetett, összecsukható nagy teherbírású konténereknek, melyek a raklapra épített acélkonténereket helyettesítik. A 90 százalékban újrahasznosított anyagból készült tárolókból évente 15 ezer darabot használ a vállalat, amelynek köszönhetően 3000 tonnával kevesebb szén-dioxid kerül a légkörbe.
A BMW ezen felül pilot programokat indít, hogy megvizsgálja, a bioalapú alapanyagok mennyire képesek kiváltani a kőolajszármazékokon alapulókat. A vállalat továbbá újrahasznosított háztartási anyagok használatával is kísérletezik.