Az Európai Tubusgyártók Szövetsége (etma) május végén adta át a díjat alumínium, műanyag, laminált tubus, valamint fenntarthatóság és prototípus kategóriában a nyerteseknek.
Több mint 95% lakossági gyűjtésből származó újrahasznosított alumíniumból
Az etma által meghirdetett versenyen alumíniumtubusok kategóriában az idei győztes a Benefit Cosmetics The POREfessional tubusa lett. A jól ismert kaliforniai kozmetikai márka a kisimító pórusmaszk átcsomagolásához alumíniumtubust választott. A tubust az Alltub France gyártja több mint 95%-ban lakossági gyűjtésből származó újrahasznosított alumíniumból.
A különleges megjelenés érdekében a tubust matt, átlátszó lakkal vonták be, amely tökéletesen kiemeli a tubustest alumínium színét. Egy speciálisan kifejlesztett présszerszám csökkenti a hidegfolyatási nyomok intenzitását a cső teljes hosszában, és így még kedvezőbb hatást biztosít. Különösen jól sikerült a tubus türkiz matt és fényes effektusokkal történő nyomtatása, köszönhetően a körök matt/fényes felületeinek találkozásánál, a nyomtatás nagy pontosságának.
Elegáns megjelenésű műanyag tubus
A műanyag tubusok közül a Payot tubusa az Essentiel új hajápoló sorozatból nyerte a versenyt. A tubust a francia Albéa gyártja németországi gyárában. A győztes tubus matt színű, letisztult, elegáns megjelenésű. A tubust az Albéa speciális vékony falvastagságot eredményező technológiájával gyártja lakossági gyűjtésből származó újrahasznosított anyagból. A záráshoz egy matt PP kupakot választottak, amely kis magassága miatt az egyik legkönnyebb a piacon. A kupak formája és színe tökéletesen illeszkedik a tubus arányaihoz és kialakításához, így biztosítva a harmonikus megjelenést. A kis anyagfelhasználású tubus és kupak nagy recikláttartalommal készült.
Egyszerű eleganciávala fenntarthatóságot képviseli
A laminált tubusok kategóriában a horvát Magdis Cosmetics Silky Comfort Argan és Jojoba tubusa lett a győztes. A Biobaza Body Lotion tubusokat a szlovén KimPai Tuba gyártja. Meggyőző nyomatképével és minimalista, viszszafogott dizájnjával a tubus egyszerű eleganciája a márka fenntarthatóság és legmagasabb minőség iránti elkötelezettségét képviseli. A tubus lapos kupakja és válla 60%-kal csökkenti az anyagfelhasználást. A tubus minden alkatrésze polietilénből készül, ezért monoanyagként könnyen újrahasznosítható. Dekorációként a tubus digitális nyomtatásához komposztálható nyomdafestékeket használnak, ami tovább növeli a csomagolás vonzerejét.
Fenntarthatóságban első helyezett
A fenntarthatósági kategória első helyezettje a japán Kao fogyasztási cikkeket gyártó cég alumíniumtubusa lett a Goldwell Topchic tartós hajfesték felújított csomagolása. A tubust a német Linhardt gyártja. A Kaoval közös fejlesztés célja az volt, hogy a teljes csomagolás lakossági gyűjtésből származó újrahasznosított anyagból készüljön a szén-dioxid-lábnyom jelentős csökkentése érdekében. A csomagolás mindkét eleme reciklált anyagból készül: a tubus 100% alumíniumból, a kupak pedig 100% műanyagból. Ily módon a „csomagolástól csomagolásig” újrahasznosítás során a gyűjtés, válogatás és tisztítás során felmerülő erőforrás-igényes ráfordítás jelentősen csökkenthető. A felhasznált nyersanyagok elérhetők, és nagy biztonsággal szállíthatók. Az ellátási lánc átlátható és nyomon követhető. A záróelem 100%-ban újrahasznosított műanyaga az európai „Yellow Bag” rendszerből származik. Zárt anyagciklus, amely rövid szállítási útvonalaival megfelelő szén-dioxid-megtakarítást is biztosít.
Győztes innováció
Végül a prototípusok esetében a zsűri az Alltub Italia alumíniumtubus sorozatát választotta a verseny győztesének. A tubusgyártó győztes innovációjával válaszolt az alumíniumtubusok növekvő népszerűségére a minőségi kozmetikumok piacán. A felhasználók egyre inkább dizájnorientált, szokatlan, egyedi tubusokat igényelnek. Az Alltub Italia innovációja a soron felüllakkozott tubus még vonzóbb megjelenést kölcsönöz. Ezzel az új technológiával az alumíniumtubusokat a jövőben különféle kiegészítő és egyedi külső bevonatokkal lehet ellátni, amelyek a tubusnak egészen különleges megjelenést és optikai egyediséget biztosítanak. Például a következő effektusok valósíthatók meg a számos lehetőség közül: puha tapintás, gyöngyházfény, üvegszerű bevonat, multicsillámok. A megoldások sokfélesége vonzó lehetőségeket kínál a vállalatoknak és márkáknak termékeik frissítésére és új piacok megnyitására.
Kiss Rozália