fbpx

14 év után ismét megújult a Pepsi logója

Írta: Csomor Zsolt - 2024 június 12.

A Pepsi-Cola 14 év után megújította a logóját, vagyis a márkanevet bemutató ikonikus piros-fehér-kék hullámokat. Az új külső azonban ugyanazt a nagyszerű ízt rejti, mint korábban. Az új dizájn kialakításában meghatározó szerepe volt az újratervezési folyamatban részt vevő fogyasztók visszajelzéseinek, valamint a márka által közvetíteni kívánt filozófiának: „Izgalmas és váratlan élményekre szomjazva! – a sporttól a zenén és a kulináris élvezeteken át, egészen a szórakozásig.

Megújult arculat, merész betűtípussal

A Pepsi-Cola 125 éves fennállását egy új, mégis sokak számára ismerős logóval és vizuális identitással ünnepelte, amelyet elsőként tavaly Észak-Amerikában, idén pedig világszerte is bemutattak. A földgömböt szimbolizáló, hullámokba visszakerülő Pepsi márkanév az elmúlt évszázad során felépített erőteljes márkaértékre utal, amely a megújult arculatban merész, új betűtípust kapott.

üdítőital alumíniumdoboz pepsi
Kép forrása: PepsiCo

A csomagolás új dizájnjának tervezésekor egyszerre szerették volna megőrizni az emberek fejében élő Pepsi örökséget és megjeleníteni a kompromisszumok nélküli pillanatok élményét. A középen elhelyezett márkanév azért került ismét előtérbe, mert a legtöbb Pepsi-fogyasztó – amikor emlékezetből kellett megrajzolniuk a Pepsi logóját – a márkanevet egy földgömb közepére írta. A vállalat ezt a fajta márkaörökséget ültette át az újratervezés során – olvasható a termekmix.hu oldalon.

A markáns betűtípussal, az izgalmasabb, karakteresebb, új elektrik kék és fekete színekkel a felfrissített logó még merészebb, vibráló és kontrasztos megjelenést kölcsönöz a márkának, elsőként egyesítve a Pepsi kéket a feketével, amely a Pepsi Zero Sugar terméket testesíti meg.