fbpx

A GLS Hungary új szolgáltatása egyszerűsíti a visszaküldést

Írta: Csomor Zsolt - 2024 július 11.

A csomagkezelési preferenciák Európa-szerte tapasztalható átalakulására hazánkban is reagálnak a csomaglogisztikai szolgáltatók. Ennek jegyében a GLS Hungary új szolgáltatást vezetett be, melynek célja, hogy egyszerűsítse és még rugalmasabbá tegye az online vásárolt termékek visszaküldési folyamatát – mindezt GLS-automaták segítségével, címke nyomtatása nélkül.

Bármelyik Magyarországon található GLS-automatában elhelyezheti a csomagot

A fogyasztói igények elmúlt években tapasztalható változása a csomaglogisztikai szektorra is jelentős hatást gyakorol, aminek egyik látványos eredménye az átadópontok számának folyamatos gyarapodása. Európa-szerte egyre több online vásárló részesíti előnyben az átadópontokat a hagyományos házhoz szállítással szemben. Lengyelországban a csomagok fele, Csehországban pedig már 70%-a így jut el a címzettekhez. Ebben az átrendeződésben meghatározó a szerepe a csomagautomatáknak, amelyek nagy fokú rugalmasságot biztosítanak, lehetővé téve, hogy a fogyasztók a saját időbeosztásukhoz igazodva vegyék át és adják fel csomagjaikat.

gls csomagautomata
Kép forrása: GLS

A GKID piackutató vállalat adatai szerint Magyarországon továbbra is a házhoz szállítás a legnépszerűbb kézbesítési mód: a csomagok 71%-át így kérik a vásárlók, azonban az átrendeződés a hazai piacon is érzékelhető. Hazánkban már több mint 5200 automata található, melyből mintegy 1800-at, vagyis a teljes állomány egyharmadát a GLS üzemelteti.

Az ügyfelek iránti elkötelezettség jegyében új szolgáltatást vezetett be a GLS Hungary, amely keretében a GLS erre szerződött partnereinél online vásárolt, esetlegesen nem megfelelő – például mérethibás – termékek visszaküldése könnyebbé válik a GLS-automaták segítségével. A megrendelt terméktől való esetleges elállás esetén a vásárlóknak jelezniük kell csomagvisszaküldési szándékukat a webáruház által megadott felületen, ahol GLS-automatát is választhatnak átadópontként. Az igény leadása után egy csomagszámot kapnak, amellyel elhelyezhetik a visszaküldendő csomagot a GLS-automatában anélkül, hogy címkét kellene nyomtatniuk – olvasható a GLS Hungary közleményében.

 A vásárlóknak 30 nap áll rendelkezésére a szolgáltatás megrendelésétől számítva a csomag automatába való elhelyezéséig. A feladás helyszínét pedig nem szükséges előre kiválasztani, mivel bármelyik Magyarországon található GLS-automatában elhelyezhetik a csomagot, ami még nagyobb rugalmasságot biztosít számukra.

A szolgáltatás bevezetéséről minden webáruház egyedileg dönt, így a csomagok visszaküldési lehetőségeivel kapcsolatban az üzletek weboldalán tájékozódhatnak a vásárlók.