A csomagoláson feltüntetett címkék mellőzése segíthet a használt műanyag, alumínium és üvegpalackok újrahasznosítás céljából történő feldolgozásában. Ráadásul igen impozáns lehet például egy dombornyomású üvegpalack.
Nemcsak látványos, de környezetbarátabb megoldás is
Egyre több márka gyártója keresi a címkék nélküli forgalmazás lehetőségeit. A Knorr szakemberei úgy vélik, hogy a termék vizuális hatása továbbra is fontos lesz. A márka színei és dizájnjai felismerhetővé teszik a terméket a fogyasztók számára.
A dombornyomott műanyag palackokon kívül az italiparban más alternatívák is léteznek a hagyományos címkék kiváltására, köztük néhány valóban lenyűgöző vizuális eredménnyel. Az üvegpalackokhoz a Saverglass közvetlen tárgyra nyomtatást kínál prémium bor- és szeszesital-gyártók számára. A vállalat vizuálisan hatásos csomagolással segíti ügyfeleit, mely növeli a termékek látványos megjelenését, egyben elkerüli a hagyományos címkenyomtatás buktatóit. Közvetlen dekorációt használ, közvetlenül a palackra nyomtatva. Egyelőre ezeknek a lehetőségeknek egy része bizonyos márkák számára nem elérhető, mivel a hagyományos címkékhez képest lényegesen magasabb az ára.
A hagyományos nyomtatás zománcot és nehézfémeket használ, de a Saverglass talált egy környezetbarátabb megoldást. A cég igyekszik szerves tintát használni, amilyen gyakran csak lehet. A munkavállalók egészségügyi kockázatait is csökkenti, mert nincsenek kitéve a nehézfémekkel való érintkezés veszélyeinek. Ráadásul a szerves tinták kevesebb energiát fogyasztanak a nyomtatás során. A zománcfestékkel nyomtatott palackokat például sokkal magasabb hőmérsékleten kell szárítani, mint a szerves tintákkal nyomtatott palackokat.